۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
گیف و استیکر از پرکاربردهای فضای مجازی

گیف و استیکر از پرکاربردهای فضای مجازی

گیف و استیکر اگرچه بعد از شکلک یا همان ایموجی وارد فضای مجازی شدند اما به سرعت توانستند جای خود را در میان کاربران فضای مجازی پیدا کنند.

به گزارش بازار، گیف و استیکر از پرکاربردهای فضای مجازی

امروزه، تصویر های زیادی با استفاده از روش های گوناگون و فرمت های مختلف در بین مردم رد و بدل می شود که می توان از آن میان به گیف ها و استیکرها اشاره کرد.

از جمله موارد استفاده از این ابزار ها، ایجاد ارتباط با مخاطبین است. مثلا ارسال یک استیکر صبح بخیر باعث ایجاد حس خوب در مخاطب می شود. همان حسی که با دیدن یک فرد که با لبخند به دیگری صبح بخیر می گوید به انسان منتقل می‌شود. این حس باعث ایجاد انگیزه برای ادامه رابطه و دنبال کردن ارسال کننده می شود.

گیف چیست؟
گیف ها نوعی تصویر متحرکند که به آسانی منظور فرد فرستنده را به گیرنده می رسانند.

یکی از مزایای استفاده از گیف ها، علاوه بر اینکه در ابعادی کوچک به نمایش در می آید، این است که در مقایسه با سایر فرمت ها مثلا فیلم mp۴، حجم بسیار کمی دارد.

امتیاز دیگر این مورد، این است که هر چیزی را بهتر از عکس آن می تواند نشان دهد، مثلا تحرک و پویایی  در یک تصویر معمولی قابل ارائه نیست.

برای آموزش مجازی تصاویر متحرک، بسیار بهتر از تصویرهای ثابت، محتوا را به دانش آموز انتقال می دهند. زیرا برای کودکان و نوجوانان جذاب اند و آنها ناخودآگاه به جزئیات این تصاویر دقت بیشتری می کنند.

ویژگی میوت بودن یا همان بی صدایی گیف ها به شما این قابلیت را می دهد که بدون هیچ نگرانی گیف مورد نظر خود را در جمع تماشا کنید و جلب توجه نکنید.

استیکرها
استیکرها یکی از موثرترین روش های تبلیغاتی هستند که برای هر موضوعی قابل استفاده هستند. برخی از مزایای استفاده از استیکرها عبارتند از:

۱. متنوع بودن استیکرها
استیکرهای تبلیغاتی تلویزیونی، بنر های تبلیغاتی و یا حتی یک شکل مخصوص بر روی هر محصول، همگی زیر مجموعه استیکر هستند؛ اما منظور ما در این مقاله استیکرهایی است که در فضای مجازی استفاده می کنیم.

گیف و استیکر از پرکاربردهای فضای مجازی

استیکر
۲.  دامنه وسیعی از قیمت ها
از مزایای ساخت استیکر اختصاصی این است که میتوان بر اساس بودجه شما، آن را ساخت و تعدادش را مشخص کرد.

۳. دامنه وسیعی از اندازه و شکل
شما می توانید استیکرهایی از کوچک تر از ۱ سانتی متر تا هر اندازه ای که نیاز دارید، تهیه کنید که این باعث می شود استیکرها برای هر کسب و کار و یا هر منظور شخصی قابل استفاده باشند.

۴. استیکرها، مناسب فضای مجازی
استیکرها این قابلیت را دارند که در هر نرم افزار موجود در فضای مجازی استفاده شوند. از تلگرام و واتساپ گرفته تا نرم افزارهای داخلی مثل سروش و بله و ...

اما سایر روش های تبلیغی محدود به یک محیط اند. مثلا پیام های بازرگانی فقط مناسب تلویزیون اند.

تفاوت گیف و استیکر
جدا از تفاوت فرمت گیف و استیکر، استیکرها بیشتر برای نشان دادن حرکت های مخصوص و معنا دار، مثلا تایید یا همان لایک استفاده می شوند. همچنین گاهی انتقال احساسات از طریق استیکر راحت تر از نوشتن یک متن است اما گیف ها بیشتر برای سرگرمی، تفریح و خنده استفاده می شود.

اگرچه گیف ممکن است راه با ارزشی برای بیان احساس باشد ولی محتوای محدودی دارد و خیلی سخت میتوان یک مفهوم خاص را که با یک استیکر به راحتی بیان می شود از طریق گیف انتقال داد. به عنوان مثال برای روزهای یک ماه، پک استیکر مخصوص به آن را به راحتی می توان یافت، اما گیف اختصاصی آن به سختی پیدا می شود.

کد خبر: ۱۰۳٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha