۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۷
اجرای پروژه شیرین سازی آب دریا در ساحل «چارقلی» گمیشان 
مدیر عامل آب منطقه‌ای گلستان خبر داد؛ 

اجرای پروژه شیرین سازی آب دریا در ساحل «چارقلی» گمیشان 

گرگان- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان از اجرای پروژه شیرین سازی آب دریا در ساحل چارقلی گمیشان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، ایرج حیدریان اظهار کرد: ۹۰ درصد آب استان در حوزه کشاورزی صرف می شود که بازدهی ۳۱ درصد دارد و بر اساس تفاهم با بانک توسعه اسلامی اعتبار ۹۲.۲ میلیون یورو در حوزه شبکه آبیاری و زهکشی مصوب شد که در سفر رئیس جمهور به گلستان چهار هزار هکتار از این شبکه به بهره برداری رسید.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان بیان کرد: با پنج طرح آبرسانی با ۲۸ حلقه چاه ۵۷۵ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی سالم تولید شد و در اختیار مردم قرار گرفت و همچنین ایجاد ۲۹ هزار متر مکعب مخزن با اعتبار ۱۲۹ میلیارد تومان صورت گرفته و ۲۸.۴ کیلومتر خط انتقال با اعتبار ۲۹۳ میلیارد تومان اجرایی شده است.

وی ادامه داد: ساخت بدنه «سد نرماب» مینودشت یه عنوان یکی از طرح‌های مهم در حوزه تامین آب شرب استان، اکنون پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصدی دارد.

حیدریان افزود: تا کنون ۱۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت بدنه سد نرماب برای آبگیری تامین اعتبار شده و در مرحله تکمیل نهایی است.

وی یادآور شد: در سفر دور دوم رئیس جمهور به گلستان نیز دستور تامین اعتبار برای ادامه اجرا و بهره‌برداری این طرح داده شده است.

به گفته وی برای انتقال روستای جنگلده بالا، تملک ۲۸۰ هکتار از اراضی داخل دریاچه سد و دیگر اقدامات، ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

وی افزود: با اجرای پروژه شیرین سازی آب دریا در ساحل چارقلی که اکنون در انتظار مجوز خرید تضمینی سازمان برنامه و بودجه هستیم، تلاش می‌کنیم برای کمک به حل مشکلات آب شرب غرب استان از ظرفیت شیرین سازی آب دریا استفاده کنیم.

مدیر عامل آب منطقه ای استان همچنین از دریافت موافقت اعضای کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه کشور با اجرایی شدن طرح ساختمان «سد قره چای» رامیان از سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: ساخت این سد با اهدافی از جمله شرب و کنترل سیلاب و تامین آب کشاورزی اجرا خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۱٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha