۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
طرح راکد پتروشیمی نخل آسماری به پیشرفت ۱۰۰ درصدی رسید
در دهه فجر ۱۴۰۲؛

طرح راکد پتروشیمی نخل آسماری به پیشرفت ۱۰۰ درصدی رسید

رئیس هیات‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: در چارچوب برنامه خلق منابع پایدار برای صندوق‌ها، پروژه راکد پتروشیمی نخل آسماری از پیشرفت ۱۰ درصدی بیست سال گذشته، اکنون پیشرفت ۱۰۰ درصدی رسیده است.

به گزارش بازار، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، عبدالحسین بیات در نشست شورای‌عالی پروژه‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها با گرامی‌داشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و یاد و خاطره بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: استقلال کشور موهبتی است که به سبب انقلاب شکوهمند سال ۱۳۵۷ حاصل شد. از ابتدای انقلاب تاکنون رشد و سازندگی در همه ابعاد مختلف شکل گرفته، این رشد در حالی حاصل شده است که از سال ۵۷ بسیاری از قدرت‌های استکباری تلاش کرده‌اند و می‌کنند تا روند رشد و پیشرفت کشور را مختل کنند، نمونه بارز این کارشکنی‌ها محدودیت‌های تحریم است. دستاوردهای کشور مؤید آن است که تحریم‌ها مانع جدی رشد و توسعه کشور نخواهند بود.

وی افزود: به امید خدا تا پایان سال واحد پنتا اریتریتول پتروشیمی نخل آسماری به بهره‌برداری خواهد رسید. این پروژه که بیش از یک دهه راکد مانده بود، خوشبختانه در ۲۹ ماه گذشته دولت سیزدهم و در قالب طرح‌های شورای‌عالی پروژه‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها به مرحله بهره‌برداری رسمی رسیده است.

رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تصریح کرد: طرح‌ها و پروژه‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها ابعاد چندوجهی در اقتصاد کشور دارند، زیرا صندوق‌ها به‌عنوان بخش غیردولتی با توانمندی فنی و اقتصادی بالا، برنامه‌های خلق منابع پایدار را در حوزه تخصصی‌اش، صنایع نفت و گاز انجام داده است که جنبه ملی و راهبردی برای کشور دارند. از این‌ رو هم برای صندوق‌ها ورودی منابع ایجاد می‌کند و هم برای کشور توسعه و رشد محقق می‌شود.

بیات گفت: پروژه پنتا اریتریتول نخل آسماری که از سال ۱۳۸۲ آغاز شده بود، در سال ۱۳۸۷ متوقف شد و میلیون‌ها دلار سرمایه شاغلان و بازنشستگان معطل و راکد ماند، سرانجام با پیگیری و اقدام‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها ادامه کار آغاز شد و طی ۲۹ ماه، از پیشرفت ده‌درصدی به پیشرفت ۱۰۰ درصدی رسید و آماده بهره‌برداری رسمی شد.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود این پروژه که برای نخستین بار محصولش در کشور تولید می‌شود، سالانه برای گروه اقتصادی صندوق‌ها، حدود ۲۰ میلیون یورو ارزآوری محقق کند، پیشرفت پروژه پتروشیمی نخل آسماری در ۲۹ ماه گذشته، سبب شده است این پروژه نماد فعال‌سازی طرح‌های راکد در حوزه پتروشیمی شود.

کد خبر: ۲۷۱٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha