۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
ممنوعیت واردات‌، فرصتی برای صنعتگران است
معاون اول رئیس جمهور:

ممنوعیت واردات‌، فرصتی برای صنعتگران است

جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور گفت: ممنوعیت واردات ۲ هزار و ۶۰۰ قلم کالا، فرصت خوبی برای صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی برای تولید این کالاها است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما‎، اسحاق جهانگیری امروز در مراسم روز ملی صنعت افزود: امروز در بخش صنعت به حدی از توانمندی رسیدیم که پالایشگاه‌ها و صنایع مختلف به دستت تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: بخش صنعت در بحران شیوع ویروس کرونا عالی درخشید و صنعت گران توانستند ظرف ۴ ماه تولید برخی از اقلام مورد نیاز را تا ۳۰ برابر افزایش دهند و هم اکنون در برخی تجهیزات از جمله ماسک و دستگاه‌های تنفسی، به صادرکننده تبدیل شده ایم. معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: با این حال مطالبه ما از صنعتگران و صادرکنندگان تامین ارز و بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به اقتصاد کشور است که برای امسال حدود ۴۱ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی پیش‌بینی شده است.

جهانگیری با اشاره به محدودیت‌های حاصل از تحریم و کرونا گفت: اولویت امروز دولت اول سلامت مردم و دوم آسیب ندیدن معیشت افراد جامعه به ویژه طبقات ضعیف است.

وی با بیان این که در هفت سال گذشته سه و نیم میلیون نفر ایجاد اشتغال شده است افزود: دولت ایران غیر از نفت و معادن ۷۰۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی دارد که این دارایی‌ها باید مولدسازی شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: درآمد نفتی دولت از ۱۰۰ میلیارد دلار در سال ۹۲ به ۸ میلیارد دلار در سال گذشته کاهش یافته است.

کد خبر: ۲۷٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha