۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
۲۸ هزار کیلومتر راه روستایی در انتظار ساخت
معاون راه روستایی سازمان راهداری خبر داد

۲۸ هزار کیلومتر راه روستایی در انتظار ساخت

معاون راه روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تاکنون ۱۱۷ هزار کیلومتر راه روستایی ساخته شده و طبق برنامه ساخت ۲۸ هزار کیلومتر راه روستایی باقی مانده است.

به گزارش بازار، خداداد مقبلی گفت: تا اواخر آذر سال جاری ۲ هزار و ۷۶۱ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آسفالت شده و حدود ۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی نیز زیرسازی شده و اخیرا مشکل قیر طرح راه‌ها روستایی نیز رفع شده است.

وی با بیان اینکه تعهد سازمان راهداری برای آسفالت راه‌های روستایی دارای بیش از ۲۰ خانوار بر اساس سرشماری نفوس سال ۹۵ است افزود: حدود ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار نیازمند به ساخت راه‌های روستایی در کشور وجود دارد که از این میزان حدود ۷ هزار و ۲۲۱ روستا نیازمند راه آسفالته است.

معاون راه روستایی سازمان راهداری ادامه داد: در چهار سال اخیر ۶ هزار کیلومتر راه روستایی ساخته شده و در حال حاضر ساخت ۱۶ درصد از کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار باقی مانده و از ۱۴۵ هزار کیلومتر راه روستایی موجود در کشور ۲۸ هزار کیلومتر دیگر نیازمند ساخت است.

مقبلی بیان کرد: حدود ۲۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا راه‌های روستایی به طور کامل ساخته شود و امسال نیز ۳۸۷ میلیارد تومان از منابع عمومی برای ساخت راه‌های روستایی تخصیص داده شده که بر اساس این اعتبار، به طور میانگین هر روستا ۵ کیلومتر روکش آسفالت می‌شود و سالیانه حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان برای روکش راه روستایی نیاز است.

معاون راه روستایی سازمان راهداری گفت: تاکنون ۱۱۷ هزار کیلومتر راه روستایی ساخته شده که از این میزان ۲۸ هزار کیلومتر راه روستایی باقی مانده که عمدتا در مناطق سخت کوهستانی است و در ایام دهه فجر در حوزه نگهداری راه روستایی هم قرار است ۲۹۸ طرح با اعتبار ۳ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان بهره برداری برسد.

کد خبر: ۲۷۱٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha