۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
ایجاد ۴۸ هزار هکتار گلخانه در کشور هدف‌گذاری شده است
مجری طرح گلخانه‌های کشور:

ایجاد ۴۸ هزار هکتار گلخانه در کشور هدف‌گذاری شده است

اردبیل - مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گلخانه‌های کشور گفت: در کشور و در راستای رونق‌بخش کشاورزی ایجاد ۴۸ هزار هکتار گلخانه هدف‌گذاری شده است.

حبیب رادفر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در کل کشور در حال حاضر ۱۸ هزار هکتار گلخانه وجود دارد که این رقم در سال ۹۲ تنها هشت هزار هکتار بود.

وی از رشد ۱۲۸ درصدی ایجاد گلخانه‌ها در کشور خبر داد و اظهار کرد: تا افق ۱۴۰۴ ایجاد ۴۸ هزار و ۳۵۵ هکتار گلخانه در کشور هدف گذری شده است که با تحقق این امر می‌توانیم به ۱۰ کشور اول ایجاد گلخانه در دنیا تبدیل شویم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گلخانه‌های کشور ایران را دارای بهترین اقلیم برای ایجاد طرح‌های گلخانه‌ای معرفی کرد و گفت: ما می‌توانیم با بهره‌برداری از گلخانه‌ها در کمترین زمان تولید محصول را به ۱۰ برابر افزایش دهیم و در کنار آن صرفه‌جوئی ۱۰ برابری در مصرف آب و ایجاد اشتغال چشمگیر را نیز در این حوزه شاهد باشیم.

رادفر یکی از سیاست‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی را طرح توسعه گلخانه‌های کشور و تولید در محیط حفاظت‌شده اعلام کرد و افزود: بنده معتقدم در اردبیل و در جنوبی‌ترین نقطه این استان خلخال با دمای بسیار پائین و در شهرستان پارس‌آباد با دمای بالای ۳۸ درجه استعداد ایجاد گلخانه‌های متعدد را داریم و اردبیل می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده های محصولات گلخانه‌ای در کشور باشد.

وی به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در راستای جهش تولید نیز اشاره و تصریح کرد: امسال برنامه ما در راستای تحقق جهش تولید ایجاد چهار هزار و ۶۰۰ هکتار گلخانه در کشور است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گلخانه‌های کشور بیان کرد: به ازای هر هکتار گلخانه در کشور ۱۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود که با ایجاد چهار هزار و ۶۰۰ هکتار گلخانه در کشور ۴۶ هزار نفر اشتغال مستقیم و دو برابر اشتغال غیرمستقیم اتفاق می‌افتد.

رادفر از برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی برای تولید ۶۲۵ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در کشور خبر داد و گفت: امیدواریم در دو هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه بهره‌برداری شده ۶۵۰ میلیون دلار صادرات داشته باشیم.

کد خبر: ۲۷٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha