استفاده بنیاد مستضعفان از هوش مصنوعی و فناوری دیجیتال برای اداره امور و اجرای طرح‌ها
رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد

استفاده بنیاد مستضعفان از هوش مصنوعی و فناوری دیجیتال برای اداره امور و اجرای طرح‌ها

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: این بنیاد در نظر دارد از هوش مصنوعی، فناوری دیجیتال و فضای مجازی در اداره درست کشور و اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها استفاده کند.

به گزارش بازار، حسین دهقان امروز (سه شنبه) ‌ در نخستین رویداد تجربه محور هوش مصنوعی (AI) در صنعت افزود: ایران نیز همچون دیگر کشورهای جهان نگران آثار سوء فناوری است.

وی بیان داشت: مهم این است که چگونه پیامدهای ناشی از کاربرد یک نوع فناوری را کاهش دهیم و چگونه بیشترین قابلیت را از آن دریافت کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: هوش مصنوعی دستیار تقویت کننده انسان در انجام فعالیت‌هایش است و این به نوبه خود چیز بدی نیست، باور داریم که باید در این حوزه‌ها پیشتازی کنیم و آنچه نیاز داریم خودمان بسازیم.

وی در عین حال تاکید کرد: دانش و فناوری مربوط به همه بشریت است و کسی حق ندارد آن را محدود کرده یا انحصاری در آن ایجاد کند.

دهقان بر لزوم مراقبت از فضای امن تاکید کرد و یادآور شد: بیشترین هزینه‌های تحقیقاتی حتی در اروپا و آمریکا صرف امنیت و ایمنی در حوزه‌های مختلف می‌شود.

دهقان در عین حال خاطرنشان کرد: در بنیاد مستضعفان اجازه نمی‌دهیم فضای به وجود آمده در هوش مصنوعی، فناوری دیجیتال و فضای مجازی بر ما غلبه کند، بلکه در اداره درست کشور و اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها از آنها استفاده می‌کنیم.

وی، ایران را کشوری بزرگ با توان و ظرفیت انسانی بالا معرفی کرد و گفت: این توان انسانی باید بستر فعال شدن داخلی را پیدا کند.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ادامه‌داد: بنا داریم بنیاد را به محل تجربه این فناوری‌ها برای یافتن قابلیت مدیریت و به‌کارگیری درست آنها تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: در سطح ملی نیز فعالان این حوزه‌ها را به فعالیت‌های بنیاد ارتباط خواهیم داد و به عناصر انسانی این حوزه‌ها کمک می‌کنیم تا در کشور باقی مانده و به تولید ثروت برای کشور کمک کنند.

دهقان تاکید کرد: سرعت، کیفیت و بهره‌وری، هر چیزی را درست کرده و ارتقا خواهد داد، امروز دنیا به این سمت و سو رفته و ما نیز باید بتوانیم منابع خود را بهره‌ورتر کنیم.

کد خبر: ۲۷۰٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha