۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
نتیجه‌ای از قول‌های داده شده به اصناف ندیده‌ایم/ بازار با ابزارهای سلبی قابل مدیریت نیست
رئیس اتاق اصناف تهران:

نتیجه‌ای از قول‌های داده شده به اصناف ندیده‌ایم/ بازار با ابزارهای سلبی قابل مدیریت نیست

نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران در دیدار با رئیس دفتر ریاست جمهوری، تاکید کرد: در این شرایط خاصی که برای اصناف پیش آمده نتیجه‌ای از قول‌های داده شده به اصناف ندیده‌ایم.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران با ارائه گزارشی از وضعیت اصناف در شرایط بحران کرونا، گفت: بیش از ۹۰ درصد اصناف از مشکلات ویروس کرونا آسیب دیده‌اند. متاسفانه علی‌رغم تلاش‌ها و مکاتباتی که صورت گرفته تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه در تولید ماسک، متناسب با نیاز جامعه به خودکفایی رسیده ایم، افزود: خوشبختانه بخشی از اصناف که شامل چند اتحادیه تولیدی در حوزه پوشاک و رسته‌های وابسته بودند، در کوتاهترین زمان، موفق به تولید و توزیع ماسک مورد تائید وزارت بهداشت و رفع نیاز جامعه در این شرایط شدند.

نوده فراهانی به بحث بازرسی و مشکلات آن در حوزه اصناف اشاره کرد و گفت: تاکید داریم که بازار با ابزارهای سلبی قابل مدیریت نیست اما متاسفانه ما بیشتر به دنبال نقش کنترلی و نظارتی در بازار هستیم.

وی گفت: در شرایط موجود، ما به دنبال حذف موانع تولید در اصناف هستیم تا بتوانیم از تولیدکننده صنفی حمایت کنیم.

فراهانی با بیان اینکه موانع تولید برای رسیدن به جهش تولید بسیار زیاد است، عنوان کرد: اگر قرار است بخش تولیدی اصناف موفق باشد باید موانع از مسیر پیش روی تولیدکننده کنار گذاشته شود، چراکه با این وضعیت نوسان ارز، قیمت تمام شده بالای تولید، عدم حمایت بانک‌ها، مشکلات حقوقی و دستوری عمل کردن سازمان‌ها نمی‌توان به تولیدکننده کمک کرد.

نوده فراهانی با اشاره به خدمات اصناف در سال‌های متمادی تاکید کرد: در هر شرایط و هر عرصه‌ای کنار نظام و کشور بودیم و با موفقیت از آزمون‌های متفاوت بیرون آمدیم. اکنون یک بار نوبت به دولت رسیده که در این شرایط سخت به داد اصناف برسد.

وی همچنین به سایر مشکلات و خواسته‌های اصناف اشاره کرد و گفت: بجاست اگر دولت به بخش خصوصی نگاه حمایتی داشته باشد تا تولیدکننده بخش خصوصی جرات سرمایه‌گذاری داشته باشد.

وی همچنین از ادامه همکاری اصناف با همه ارکان نظام و سازمان‌ها خبر داد و گفت: در بخش حمایت‌های تسهیلاتی، مالیات، اصلاح قوانین مزاحم، کمک به نوسازی ماشین‌آلات اصناف، کمک به امکان برگشتن اصناف به چرخه تولید و کاستن از دخالت‌های بی‌مورد در حوزه اصناف، از دولت انتظار همکاری داریم.

در این دیدار محمود واعظی، رئیس دفتر ریاست جمهوری پس از استماع سخنان ریاست اتاق اصناف تهران گفت: اصناف همواره در هر شرایطی همراه نظام بوده‌اند و خدمات ارزنده اصناف در زمان های مختلف انکار ناپذیر است.

واعظی در ادامه با بیان اینکه اصناف در دوران کرونا در خدمت رسانی به مردم بسیار موفق عمل کردند، قول‌های مساعدی جهت بررسی مسائل و حمایت‌های لازم از اصناف داد.

کد خبر: ۲۷٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha