۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹
پیگیر تامین اطلاعات مورد نیاز سامانه اعتبارسنجی هستیم
معاون وزیر اقتصاد:

پیگیر تامین اطلاعات مورد نیاز سامانه اعتبارسنجی هستیم

روحانی، معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، از پیگیری جدی این وزارتخانه برای تامین اطلاعات مورد نیاز سامانه اعتبارسنجی خبر داد.

به گزارش بازار، سید علی روحانی در بازدید از «شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران» گفت: پیگیر تامین اطلاعات مورد نیاز مدل‌های جدید اعتبارسنجی از سوی مالیات، بیمه و گمرک هستیم و همکاری‌های خوبی نیز در این زمینه در حال انجام است.

وی افزود: نیاز است تا اطلاع‌رسانی مناسبی برای مدل جدید اعتبارسنجی اشخاص حقیقی در سطح جامعه به ویژه کسب و کارها و بازارها انجام شود.

معاون وزیر اظهار داشت: کاربردها و کارکردهای اعتبارسنجی به نفع مردم و تامین کننده نیازهای آن‌هاست و اطلاع رسانی عمومی در این خصوص باید با سرعت گسترش یابد.

روحانی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی و تنوع بازارهای کسب و کار، نیاز به تنوع محصولات و مدل‌های اعتبارسنجی داریم که شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران در این زمینه گام‌های مهمی برداشته است.

مدل‌های جدید امتیاز اعتباری طراحی شد
رضا قاسم پور، مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران تیز با اشاره به کاربردهای امتیاز اعتباری اشاره کرد و گفت: امتیاز اعتباری در حال حاضر برای اختصاص تسهیلات بانکی، شرایط ضامن، دریافت چک و اعتبار آن، سقف اعتباری چک، بیمه، معاملات بین اشخاص، اجاره ملک، اعتبار برای خرید در فروشگاه‌های آنلاین، کارت اعتباری، کفالت، صحت سنجی اظهارنامه‌های مالیاتی، کفایت سرمایه بانک، صادرات و واردات، تعیین حد اعتباری توسط کارگزاری‌ها و استخدام افراد، قابل استفاده است.

وی عنوان کرد: این شرکت به دنبال رفتارسازی و ترمیم اعتماد اجتماعی، آگاه سازی، شفاف سازی و ایجاد تقارن اطلاعاتی در معاملات و سایر فعالیت‌های مالی، توزیع عادلانه منابع، تسهیل و تسریع فرآیندهای مالی و بانکی، تسهیل در مدیریت ریسک و اخذ تصمیمات اعتباری و جایگرینی «اعتبارمحوری» به جای «وثیقه محوری» و در نهایت رشد و توسعه فضای کسب و کار و اقتصاد است.

قاسم پور تاکید کرد: به همین منظور مدل‌های جدید امتیاز اعتباری اشخاص حقیقی، اشخاص حقوقی، معاملات و تعیین سقف چک را طراحی شده است. امتیاز اعتباری اشخاص حقیقی با پوشش صددرصدی افراد جامعه و دقت ۸۹ درصد، آماده رونمایی است.

آغاز بهره مندی صنعت بیمه از اعتبارسنجی
همچنین صنعت بیمه کشور برای استفاده از خدمات اعتبارسنجی، با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان بیمه مرکزی و شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران زمینه بهره‌مندی صنعت بیمه را از کارکردها و کاربردهای اعتبارسنجی فراهم کرد.

مفاد این تفاهم نامه در سه محور شامل ارسال اطلاعات شرکت‌های بیمه از سوی بیمه مرکزی به شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران و ارائه خدمات مشاوره، تولید انواع مدل‌های امتیاز اعتباری صنعت بیمه و محاسبه انواع ریسک از طرف شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری است.

علی استاد هاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی ایران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: ایجاد بستری برای اعتبارسنجی مشتریان صنعت بیمه در مرحله نخست و سپس رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه، اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: با اجرای اعتبارسنجی در صنعت بیمه، بسیاری از فعالیت‌های شرکت‌های مرتبط، تسهیل می‌شود.

استاد هاشمی تاکید کرد: از راهنمایی‌ها و مشاوره‌های شرکت رتبه‌بندی اعتباری ایران در تولید مدل‌های مختلف امتیاز اعتباری ویژه بیمه استفاده می‌کنیم.

قاسم پور، مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران نیز در این مراسم اعلام کرد: این تفاهم نامه شروع ارزشمندی برای ورود صنعت بیمه ایران به عرصه اعتبارسنجی است.

وی افزود: با طراحی مدل‌های ویژه صنعت بیمه می‌توان ریسک مشتریان در جهت منعطف کردن نرخ انواع بیمه نامه‌ها را محاسبه کرد.

قاسم پور در پایان گفت: استفاده صنایع مختلف از اعتبارسنجی در دنیا از ۲۰۰ سال قبل آغاز شده و اکنون بزرگ‌ترین مصرف‌کننده اعتبارسنجی در جهان، صنعت بیمه است.

کد خبر: ۲۷۰٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha