۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
ورود ۲۱۰ مگاوات برق پاک به شبکه با انجام تعمیرات یک نیروگاه برق‌آبی
معاون شرکت توسعه آب و نیرو اعلام کرد

ورود ۲۱۰ مگاوات برق پاک به شبکه با انجام تعمیرات یک نیروگاه برق‌آبی

معاون شرکت توسعه آب و نیرو گفت: آمادگی برای تولید انرژی پاک برق‌آبی با ظرفیت ۲۱۰ مگاوات ساعت در شبکه برق با اتمام تعمیرات سالانه واحدهای نیروگاه داریان و انجام موفقیت‌آمیز تست‌های مربوطه وجود دارد.

به گزارش بازار، وحید ایزدی افزود: بر اساس اهمیتی که بازرسی سالانه در حفظ و نگهداری تجهیزات و آماده‌سازی واحدها جهت تولید حداکثری انرژی دارد، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بازرسی سالانه واحدهای نیروگاه داریان از ابتدای آذرماه سال جاری آغاز و در دو ماه با تلاش شبانه‌روزی کارکنان و کارشناسان در بخش‌های مختلف با موفقیت به اتمام رسید.

وی ادامه داد: این واحدها با هماهنگی دیسپاچینگ ملی جهت تعمیرات سالانه از خط تولید خارج شده بودند که تعمیرات آنها در بازه زمانی مقرر انجام و مورد بهره‌برداری مجدد قرار گرفتند.

معاون بهره‌برداری شرکت توسعه آب و نیرو خاطرنشان کرد: نیروگاه داریان باتوجه‌به قابلیت خود راه‌اندازی و توانایی تأمین ۲۱۰ مگاوات ساعت انرژی نقش بسزایی در تولید و پایداری شبکه سراسری را دارد.

سد و نیروگاه برق‌آبی داریان با حجم مخزن ۳۳۸ میلیون مترمکعب هم اکنون با میزان ۸۱ درصد پرشدگی ضمن کنترل سیلاب‌های سالانه رودخانه سیروان و تأمین نیازهای آبی کشاورزی سامانه گرمسیری، قابلیت تولید متوسط انرژی سالانه ۵۵۰ گیگاوات ساعت را دارد و از شهریور ۱۳۹۶ تاکنون، بالغ بر ۲۵۸۸ گیگاوات ساعت تولید انرژی داشته است.

کد خبر: ۲۷۰٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha