۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی، ۲ میلیون تومان درآمدزایی خواهند داشت
معاون وزیر نیرو:

نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی، ۲ میلیون تومان درآمدزایی خواهند داشت

معاون وزیر نیرو گفت: با افزایش نرخ خرید تضمینی برق نیروگاه‌های کوچک مقیاس حمایتی، این نیروگاه‌ها درآمدی تا ۲ میلیون تومان ایجاد خواهند کرد.

به گزارش بازار، پیرو تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته با نهادهای حمایتی منعقد شد، اقدامات اجرایی احداث نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی ۵ کیلوواتی آغاز شد و طی یک برنامه ۵ ساله ۵۵۰ هزار واحد نیروگاه خورشیدی حمایتی احداث می‌شود که سهم امسال ۱۱۰ هزار واحد بوده و در طول سال احداث می‌شود.

محمود کمانی معاون وزیر نیرو در خصوص میزان درآمدزایی این نیروگاه‌ها برای خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی گفت: خوشبختانه با نرخ گذاری جدیدی که انجام شده است، قیمت خرید تضمینی برق واحدهای کوچک مقیاس به ۳ هزار تومان به ازای هر کیلووات ساعت رسید.

او افزود: با احتساب این رقم حدودا ۲ میلیون تومان درآمد نیروگاه‌های حمایتی در ماه در ابتدای کار خواهد شد. این رقم به تدریج ضریب می‌خورد و افزایش پیدا می‌کند.

معاون وزیر نیرو گفت: اگر عددی حدود یک میلیون تومان برای باز پرداخت تسهیلات مربوط به تجهیزات در نظریم بگیریم، حدود یک میلیون تومان برای خانوارها درآمد خواهد داشت.

نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی با ظرفیت ۵ کیلووات برای اقشار کم درآمد احداث می‌شود و برق تولیدی این نیروگاه‌ها بر اساس یک قرارداد خرید تضمینی برق ۲۰ ساله از سوی وزارت نیرو خریداری می‌شود. از این طریق برای خانوارهای تحت پوشش نهاد های حمایتی درآمد ایجاد می‌شود.

کد خبر: ۲۷۰٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha