۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
اکثر سرمایه گذاران خارجی دست خالی از مازندران می‌روند/ بروکراسی‌ اداری ازجمله موانع
مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران:

اکثر سرمایه گذاران خارجی دست خالی از مازندران می‌روند/ بروکراسی‌ اداری ازجمله موانع

ساری - مدیرکل امور اقتصاد و دارایی مازندران گفت: بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی در استان به دلیل موانع فراروی، با دست خالی به کشورهایشان بر می‌گردند.

موسی قاسم پیشه در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به مشکلات فراروی سرمایه‌گذاری در مازندران، نبود زمین مناسب و بروکراسی‌های اداری را ازجمله مسائل اعلام کرد و گفت: این عوامل سبب می‌شود تا بیشتر سرمایه‌گذاران و متقاضیان سرمایه‌گذاری خارجی در استان با دست‌خالی یا به کشورهایشان بازگردند و یا به دیگر مناطق کشور بروند.

وی شمار مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران را طی هشت سال گذشته ۴۷ فقره اعلام کرد و افزود: بیشتر این سرمایه‌گذاری‌ها به سرانجام نرسیده و نبود زمین مناسب و بروکراسی‌های اداری ازجمله موانع به شمار می‌رود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی مازندران با اظهار اینکه پنجره واحد یکی از طرح‌های خوب برای کاهش بروکراسی اداری محسوب می‌شود، ادامه داد: مرتبط نشدن با پایگاه‌های داده‌های ثبتی و جزیره‌ای شدن مجوز کسب‌وکار سبب شده پنجره واحد کارایی لازم برای کاهش زمان و هزینه‌ها نداشته باشد.

قاسم پیشه با اظهار اینکه اقتصاد و دارایی متولی اصلی پنجره واحد به شمار می‌رود، تصریح کرد: ازاین‌رو استان مازندران به‌عنوان یکی از سه استان پایلوت صدور مجوزهای استانی کسب‌وکار تعیین‌شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی مازندران یادآور شد: پنجره واحد سرمایه‌گذاری نیز در مراحل پایانه کار قرار دارد و امیدواریم از سال آینده اجرایی شود.

کد خبر: ۲٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha