۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
سرمایه گذاری بخش خصوصی برای بهینه سازی روشنایی معابر ۱۰ استان
معاون وزیر نیرو خبر داد

سرمایه گذاری بخش خصوصی برای بهینه سازی روشنایی معابر ۱۰ استان

سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) از سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در طرح‌های بهینه سازی روشنایی معابر ۱۰ استان کشور خبر داد.

به گزارش بازار، محمود کمانی خاطرنشان کرد: در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم و وزارت نیرو برای اقدام به بهینه‌سازی مصرف برق و تاکید ریاست جمهوری و نیز وزیر نیرو مبنی بر آغاز پرداختن به موضوع بهینه‌سازی از سوی وزارت نیرو، برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌هایی که باعث مصرف بالای برق می‌شود روشنایی معابر است، بنابراین برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت که در مدت زمانی مشخص، کلیه چراغ‌های روشنایی معابر شهری و برون شهری که عمدتاً چراغ‌های پرمصرف گازی اعم از بخار سدیم یا بخار جیوه است با چراغ‌های فوق کم مصرف LED جایگزین شود.

معاون وزیر نیرو گفت: این موضوع در دستور کار قرار گرفت و در قالب ساز و کار بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست فراخوان منتشر شد، سرمایه‌گذاران برای مشارکت در این حوزه دعوت شدند و با توجه به اعتمادی که سرمایه‌گذاران و مردم به دولت سیزدهم و وزیر نیرو داشته‌اند، استقبال خوبی شد و در نهایت در فاز اول در شهرهای یزد و کردستان، قرارداد مربوطه در این زمینه منعقد شد.

کمانی از امضای قرارداد های مربوط به بهینه سازی روشنایی هشت شهر و استان دیگر کشور با حضور وزیر نیرو خبر داد و گفت: قرار است اصلاح و تعویض چراغ‌های معابر شهری در هشت شهر و استان به میزان یک و نیم میلیون چراغ حداکثر دو سال انجام شود.

وی ادامه داد: طی چند وقت اخیر نیز برای هشت شهر دیگر شامل تهران بزرگ، آذربایجان غربی، البرز، ایلام، گیلان، چهار محال و بختیاری، گلستان و مرکزی، سرمایه‌گذاران به صورت رسمی برای بهینه سازی روشنایی معابر اعلام آمادگی کردند.

رئیس ساتبا افزود: سرمایه‌گذاری پیش بینی شده بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان است و نتیجه آن، نزدیک به ۲۰۰ مگاوات کاهش توان مصرفی برق را در بر خواهد داشت.

کد خبر: ۲۷۰٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha