۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
هزینه تراشی در بودجه خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی است
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت:

هزینه تراشی در بودجه خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی است

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با تاکید بر اینکه هزینه تراشی در بودجه بیش از درآمدهای دولت خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی است، گفت: مصوبات مجلس شورای اسلامی در بودجه نباید سبب ناترازی شود.

به گزارش بازار، سپهر خلجی درباره تغییرات کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: بودجه هر کشوری به مانند جیب و درآمد و هزینه یک خانواده است که اگر بیش از آنچه درآمد، هزینه تدبیر شود، سبب مقروض شدن خواهد شد و بودجه هر کشوری نیز همین است.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه منابع درآمدی دولت روشن و مشخص است، تصریح کرد: این موضوع پنهان نیست و همه می دانند که دولت از محل های مختلف مانند حوزه نفت، مالیات و سایر بخش ها چه درآمدهایی دارد و چه میزان امکان هزینه این درآمدها وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید در بودجه، اولویت بندی را مورد توجه قرار داد، یادآور شد: البته در این موضوع اگر بیش از درآمدهای موجود، هزینه تراشی کنیم، سبب ناترازی در بخش های مختلف خواهد شد که این موضوع خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی است.

خلجی با بیان اینکه طبق اصل ۷۵ قانون اساسی نباید هزینه اضافی به دولت تحمیل شود، تصریح کرد: با توجه به مذاکراتی که عزیزان در دولت و مجلس انجام می دهند، امیدواریم زمینه ای فراهم شود تا بودجه ای به تصویب نرسد که مشکلات سال های گذشته را تکرار کند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل رعایت نشدن همین مسائل، شاهد گرفتاری هایی شدیم که معمولا در بودجه رخ داده و آن هم ناترازی در بودجه است و امیدوارم با گفت و گو و تفاهم این مسائل حل شود.

کد خبر: ۲۷۰٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha