۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
افزایش وام ودیعه مسکن خانواده‌های پرجمعیت به ۳۰۰ میلیون تومان
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

افزایش وام ودیعه مسکن خانواده‌های پرجمعیت به ۳۰۰ میلیون تومان

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از مصوبه نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ در خصوص افزایش وام ودیعه مسکن خانواده های دارای سه فرزند یا بیشتر و تسهیلات مسکن محرومین خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری در رابطه با مصوبات امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: یکی از مصوبات بسیار خوب امروز مجلس افزایش وام ودیعه مسکن برای افراد دارای سه فرزند بود؛ هدف این تسهیلات کمک به تامین ودیعه مسکن مستاجران است و با مصوبه امروز نمایندگان برای حمایت از فرزندآوری و خانواده‌ای پر جمعیت، افرادی که از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند، تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن می‌گیرند.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات بسیار خوب مجلس، تسهیل شرایط دریافت وام فرزندآوری و ازدواج بود. بسیاری از متقاضیان این وام ‌ها از دشواری تضامن بانکی و مسیر پر پیچ و خم دریافت وام گلایه مند بودند، در همین راستا با مصوبه امروز حساب یارانه و سهام عدالت افراد نیز می‌تواند به عنوان وثیقه از سوی بانک‌ها دریافت شود.

وی افزود: همچنین نمایندگان طی مصوبه ای بانک مرکزی را مکلف کردند به افراد تحت‌پوشش کمیته امداد امام‌ خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان معسر با معرفی نهادهای مربوطه و تأیید سامانه رفاه ایرانیان مبنی بر قرارداشتن این افراد در سه دهک اول درآمدی، وام قرض ‌الحسنه مسکن محرومین به مبلغ چهارصد میلیون تومان پرداخت نمایند. تسهیلات مسکن ایثارگران نیز طبق مصوبه مجلس افزایش پیدا کرد که امیدواریم تاثیر مثبتی بر زندگی این افراد داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: رفع مشکلات مردم به ویژه جوانان و افراد کم درآمد از اهداف مجلس بوده و نمایندگان همواره با این نگاه به بررسی لایحه بودجه می‌پردازند.

کد خبر: ۲۷۰٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha