۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
سیاست جدید ما گسترش بازار صنایع‌دستی است
معاون صنایع‌دستی کشور:

سیاست جدید ما گسترش بازار صنایع‌دستی است

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گفت: هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی فجر و برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در سراسر کشور در نوروز ۱۴۰۳، از مهمترین برنامه‌های ما در سال جاری خواهد بود

به‌گزارش بازار؛ مریم جلالی با اشاره به سیاست جدید وزارت میراث‌فرهنگی در خصوص توسعه و گسترش بازارهای جدید صنایع‌دستی افزود: ما در برنامه هفتم توسعه‌بندی با عنوان تقویت زیست بوم صنایع‌دستی ایجاد کرده‌ایم که این نقش‌آفرینی می‌تواند بسترهای جدیدی را در این حوزه به وجود بیاورد.

وی گفت: در حال حاضر توسعه صنایع‌دستی را از طریق ساخت المان‌های اماکن میراثی آغاز کرده ایم چرا که معتقدیم باید از ظرفیت مردمی بودن صنایع‌دستی در این حوزه بیشتر استفاده شود به همین دلیل تغییر در نوع ساخت و تولید صنایع دستی را جزو اولویت‌های این صنعت اعلام کرده‌ایم.

وی که در جمع معاونان صنایع‌دستی استان‌های سراسر کشور صحبت می‌کرد افزود: وظیفه ما امروز ارتباط گیری مطلوب با نهادها و دستگاههای اقتصادی و همچنین شوراهای تصمیم گیری در کشور است و می بایست سرمایه گذاری در این حوزه بتواند بسیاری از خلا های موجود در این عرصه را پر کند.

جلالی تصریح کرد: رویکردهای صنایع‌دستی تاکنون مبتنی بر تزئینی بودن، موزه ای و نگاه فرهنگی بوده است اما ضرورت امروز جامعه ما علاوه بر این موارد رویکرد اقتصادی است و باید در اهم فعالیت‌های ما قرار داده شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر از ظرفیت ها و قابلیت های این هنر-صنعت در مسیر واقعی استفاده شود می‌تواند شاه کلید حل انسدادهای فرهنگی و اقتصادی در کشور محسوب گردد.

کد خبر: ۲۷۰٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha