۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
«رفع مسدودی حساب جاری» با واریز تفاوت موجودی و مبلغ چک میسر است
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان سمنان:

«رفع مسدودی حساب جاری» با واریز تفاوت موجودی و مبلغ چک میسر است

سمنان- داوودی، دبیر شورای هماهنگی بانک های استان سمنان گفت: طبق دستور العمل جدید بانک مرکزی رفع مسدودی حساب جاری با واریزی تفاوت موجودی و مبلغ چک در تمام بانک های استان میسر است.

علی داوودی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره قوانین جدید چک و مشکلاتی که برخی بانک های عامل استان سمنان برای مردم پدید آورده اند، تاکید کرد: مشکلاتی که مرتبط با قوانین جدید چک در بانک های استان سمنان وجود داشت رفع شده است.

وی تاکید کرد: مردم می توانند مابه التفاوت وجه چک و موجودی حساب را واریز کرده و چک می تواند پاس شود و مشکلی از این بابت دیگر وجود ندارد و قانون بانک مرکزی هم به همین شکل اصلاح شده است

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان سمنان با بیان اینکه بانک ها مکلف هستند که آخرین قوانین چک را اجرایی کند، افزود: کسانی که مشکل دارند می توانند به بازرسی بانک های عامل استان سمنان مراجعه و یا با شماره های تماس آنها تماس حاصل کنند.

داوودی بیان کرد: بانک ها مکلف هستند شماره تماس بازرسی خود را در مقابل دید حضار قرار دهند.

وی افزود: بانک هایی که احتمال می رفت مشکلاتی در آنها وجود داشته باشد طی یک نشست از سوی شورای هماهنگی بانک ها دعوت شدند و این مباحث مطرح شد و مدیران بانک ها این اطمینان را دادند که مشکل وجود ندارد

به گزارش بازار، طبق روال در صورتی که چکی موجودی نداشته باشد حساب مسدود می شود اما در بخش نامه جدید بانک مرکزی می توان مابه التفاوت چک و موجودی حساب را واریز و چک را برداشت کرد.

این در حالی است که در برخی بانک های استان اعلام می شود که کل مبلغ چک واریز شود و سپس حساب مسدود شده باز می شود که این امر برای مردم استان سمنان مشکلاتی را پدید آورده است. برخی از شهروندان استان سمنان اعلام کرده اند که با مراجعه به بانک های استان سمنان این قانون هنوز اجرایی نمی شود و این امر مشکلاتی را برای آنان پدید آورده است.

کد خبر: ۲۷۰٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha