۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
گسترش روابط تجاری و صنعتی با ازبکستان| پیگیری تجارت ترجیحی

گسترش روابط تجاری و صنعتی با ازبکستان| پیگیری تجارت ترجیحی

هیات تجاری ایران پیش از سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به ازبکستان به این کشور سفر کرد و با بازدید از مرکز تجاری ایران در ازبکستان و شرکت‌های ازبکی، پیش‌مذاکراتی برای گسترش روابط تجاری و صنعتی انجام داد.

به گزارش بازار، «اکبر گداری» مدیرکل دفتر روسیه و قفقاز سازمان توسعه تجارت با اشاره به سفر رئیس جمهوری به ازبکستان در آبان ماه در اجلاس سران اکو و دیدار با رئیس جمهور ازبکستان گفت: در راستای تفامات انجام شده، وزیر صمت نیز در راس هیاتی به منظور توسعه روابط تجاری به ازبکستان سفر کرد.

به گفته وی، این سفر در راستای دعوت وزیر اقتصاد و سرمایه‌گذاری ازبکستان انجام شد و پیگیری موضوع تجارت ترجیحی با ازبکستان در دستور کار مقامات کشور قرار دارد.

گداری افزود: هیات تجاری ایرانی در حوزه‌های خودرو، معدن، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، خدمات فنی و مهندسی و انرژی و در قالب بیش از ۲۰ شرکت و با حضور چهار معاون وزیر به ازبکستان سفر کرده است.

مدیرکل دفتر روسیه و قفقاز سازمان توسعه تجارت همچنین ادامه‌داد: بازدید از مرکز تجاری ایران در ازبکستان و آشنایی شرکت‌ها با فضای این مرکز و امکانات و تسهیلات موجود، بخشی از برنامه سفر به این کشور بود.

به گفته وی، در این سفر و در قالب دیدارهای انجام شده، تفاهماتی در حوزه لوازم خانگی و تجهیزات پزشکی به منظور تولید مشترک و سرمایه‌گذاری انجام شد.

در ادامه همچنین برخی شرکت‌ها در حوزه خودرو، معدن و تجهیزات پزشکی از مرکز نوآوری ایران بازدید و تفاهام‌هایی انجام گرفت.

گداری با بیان اینکه موضوع تجارت ترجیحی با ازبکستان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: در این سفر چهار کمیته معدن، خودرو، تجارت و صنعت و خدمات به سرپرستی چهار معاون وزیر تشکیل شد. همچنین در حوزه معدن با حضور معاون معدنی وزارت صمت، جلساتی برگزار شد و از معادن ازبکستان بازدید به عمل آمد.

مدیرکل دفتر روسیه و قفقاز سازمان توسعه تجارت ادامه‌داد: در حوزه خودرو، معاون خودرویی وزارت صمت به همراه مدیران خودروسازان بزرگ کشور و انجمن قطعه‌سازان دیدارهایی با مقام‌های ازبکستانی داشتند و از یکی از شرکت‌های خودروسازی این کشور بازدید و تفاهم‌هایی در حوزه خودرو و قطعه‌سازی انجام شد.

همچنین در این سفر هیات تجاری ایرانی جلساتی را با اتاق بازرگانی، انجمن‌های ذی‌ربط، اتحادیه نساجی، تجهیزات پزشکی و ازبکستان در دستور کار داشت و بازدیدها و تفاهم‌هایی در این راستا انجام شد.

کد خبر: ۲۷۰٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha