۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
هزینه درمانی تامین‌اجتماعی سالانه بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

هزینه درمانی تامین‌اجتماعی سالانه بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است

موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هزینه درمانی این سازمان را سالانه بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: روزانه ۱.۲ میلیون خدمت سرپایی و ۱۴ هزار خدمت بستری انجام می شود.

به گزارش بازار، میرهاشم موسوی در هجدهمین جلسه شورای معاونان این سازمان که با موضوع بررسی و پایش هزینه‌های بخش درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی برگزار شد، با استقبال از نتایج فعالیت سامانه پایش درمان غیرمستقیم، افزود: برای طراحی و اجرای این پیشخوان مدیریتی زحمات زیادی کشیده شده است. روزانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار خدمت سرپایی به اضافه ۱۳ تا ۱۴ هزار خدمت بستری و همچین تعداد زیادی خدمات پیرامونی در تأمین‌اجتماعی ارائه می‌شود.

موسوی خاطر نشان کرد: مدیریت و نظارت بر این حجم از خدمات در بخش‌های مختلف با نیروی انسانی و مدل‌های مرسوم، به‌طور کامل و دقیق مقدور نیست و باید از رویکردهای نوین و نظارت‌هایی که به مدد دانش روز در دنیا متداول شده است، استفاده کنیم.

وی افزود: دنیای امروز، دنیای فن‌آوری و هوش مصنوعی است و باید در سازمان تأمین‌اجتماعی هم به این سمت حرکت کنیم و خلاءهای احتمالی شناسایی و پوشش داده شوند.

وی گفت: هزینه درمانی تأمین‌اجتماعی در هر سال بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است و می‌بایست ضمن توسعه خدمات، بر کنترل و نظارت دقیق این هزینه‌ها تمرکز داشت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: سامانه نسخه الکترونیک برای این به وجود آمد تا از داده‌های جمع‌آوری شده، بتوانیم نقش مدیریتی خود را اعمال و در جاهایی که سیستم کژکارکردی و مشکل دارد، مشکلات را اصلاح کنیم.

موسوی با بیان اینکه اجرای کامل نظام ارجاع می‌تواند از ایجاد بخشی از هزینه‌های غیرضروری جلوگیری کند، گفت: مطالبه تدوین و ابلاغ راهنماهای بالینی یا گایدلاین‌های درمانی برای همه خدمات نیز بسیار مهم است.

نباید اجازه داد هزینه‌های غیرمنطقی و نابجا به نظام بیمه‌ای تحمیل شود
وی تلاش برای تحقق راهبرد توسعه کمی و کیفی خدمات و عمق‌بخشی به خدمات درمانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: نباید اجازه داد هزینه‌های غیرمنطقی و نابجا به نظام بیمه‌ای تحمیل شود. تحمیل هزینه‌های نابجا مانند درخواست‌های غیرضروری خدمات تشخیصی گران‌قیمت، بیمه‌های درمان را با چالش‌هایی در اجرای مأموریت اصلی که صیانت مؤثر از بیمه‌شدگان در مقابل هزینه‌های سنگین درمان‌های موردنیاز است، مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: برای تحقق این هدف باید نظام سلامت کشور تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌ها یا گایدلاین‌های روش‌های بالینی درمانی و پاراکلینیکی را با جدیت دنبال کند. نظام بیمه‌ای هرچند در تعامل با بیمار باید متعهدانه و سخاوتمندانه رفتار و هر نیازی را که بیمار دارد تأمین کند؛ اما در برابر هزینه‌های غیرضروری هم باید بررسی‌ها و اقدامات لازم را داشت.

موسوی اظهار داشت: وزارت بهداشت در نظر دارد «پزشکی خانواده» را در بستر نسخه الکترونیک پیاده کند که تصمیم درستی است چون مسیر را درست تشخیص داده این بستر را به رسمیت شناخته و می‌خواهد طرح‌های بزرگ را در آن اجرایی کند.

وی بر تبیین عملکردها و دستاوردها برای مخاطبان تامین اجتماعی در ایام دهه فجر تاکید کرد و گفت: فعالیت‌ها و خدمات درمانی سازمان بسیار مهم هستند و متأسفانه اهمیت آنها تنها زمانی مورد توجه قرار می گیرد که مشکل یا اختلالی ایجاد شده باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برخی از خدمات این سازمان را در منطقه کم نظیر و حتی بی نظیر توصیف کرد که خدمات گران‌قیمت و پُرهزینه را به شکل رایگان به بیمه شدگان ارایه می کند.

موسوی همچنین یاد مستشاران شهید ایران در حمله رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی را گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد که به زودی آثار خون مطهر این شهدا را ببینیم و شاهد اضمحلال و نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیستی باشیم.

وی همچنین با اشاره به حادثه تروریستی ۱۳ دی در کرمان که به دست گروهک داعش صورت گرفت، یادآور شد: در این حادثه فاطمه برهان‌نژاد از همکاران تامین اجتماعی به همراه مادرش به مقام رفیع شهادت رسید.

کد خبر: ۲۶۹٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha