۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
خیز ترکیه برای تصاحب جایگاه ششم تولید جهانی فولاد

خیز ترکیه برای تصاحب جایگاه ششم تولید جهانی فولاد

در حالیکه طبق آمارهای انجمن جهانی فولاد ترکیه با تولید بیش از ۳۵ میلیون تن هشتمین تولید کننده محسوب می شود مقامات فولادی این کشور اعلام کرده اند برای رسیدن به رتبه ششم در حال برنامه ریزی هستند.

بازار؛ گروه صنعت: در حالی که طبق آمارهای منتشر شده از سوی انجمن جهانی فولاد در بحث تولید کشور های چین، هند، ژاپن، ایالات متحده، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل و ایران ده تولید کننده برت محسوب می شوند، اخیرا ویسل یایان رئیس مجمع فلزات آهنی و غیرآهنی اتحادیه اتاق ‌ها و بورس‌ های کالای ترکیه (TOBB)، ابراز امیدواری کرد که صنعت فولاد ترکیه بتواند جایگاه خود را به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد در اروپا بازیابد.

تولید فولاد ترکیه از ۳۵ میلیون تن عبور کرد

به گزارش «استیل رادار» ویسل یایان همچنین اشاره کرد که هدف بلندمدت آنها رسیدن به رتبه ششم جهان است. گفتنی است در حال حاضر ترکیه با تولید بیش از ۳۵ میلیون تن فولاد در جایگاه هشتم دنیا قرار دارد.

نقش زلزله در کاهش یک و نیم میلیون تنی فولاد ترکیه

با این وجود این مقام ترکیه ای اظهار داشته است که کاهش تولید فولاد در ترکیه، غالبا به دلیل افزایش بسیار غیر معقول در قیمت های انرژی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در سال ۲۰۲۲ بود به خصوص اینکه صنعت فولاد ترکیه در چنین شرایطی قادر به رقابت در بازارهای بین المللی نبود.

خیز ترکیه برای تصاحب جایگاه ششم تولید جهانی فولاد
آمار تولید ۱۰ تولید کننده برتر فولاد

این مسئول صنعت فولاد ترکیه همچنین اظهار داشت: زمین لرزه های کوهرامانمراس مشکلات قابل توجهی را برای صنعت فولاد ترکیه ایجاد کرده است. تولیدکنندگان فولاد در منطقه مجبور به توقف تولید برای مدتی شدند که در نتیجه حدود ۱.۵ میلیون تن فولاد از دست رفت. با این حال آنها از ژوئن ۲۰۲۳ توانسته اند این ضررها را جبران کنند و تولید از سر گرفته شده است، اگرچه هنوز به سطوح مشاهده شده در سال ۲۰۲۱ بازنگشته است.

به گفته این مقام صنعت فولاد ترکیه، در سال ۲۰۲۳، کاهشی حدود ۴۳ درصدی در صادرات ترکیه رخ داده است، ضمن اینکه کاهش جدی نیز در مدت نامبرده در تولید آنها رخ داده است. به طور کلی این ها از جمله عواملی که به طور منفی بر اقتصاد ترکیه به طور کلی تأثیر می‌گذارند. به خصوص اینکه نرخ استفاده از ظرفیت صنعت فولاد ترکیه نیز کاهش یافته است.

کد خبر: ۲۶۹٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha