۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
استاندارد وزن مرغ کشتار، یک کیلو و ۵۰۰ گرم است؛ عرضه با وزن بالا جفا در حق مردم است
رییس خانه صنعت و معدن اردبیل:

استاندارد وزن مرغ کشتار، یک کیلو و ۵۰۰ گرم است؛ عرضه با وزن بالا جفا در حق مردم است

اردبیل- پیرموذن، رییس خانه صنعت و معدن استان اردبیل گفت: عرضه مرغ با وزن بالا در اردبیل جفا در حق مردم است و باید جهاد کشاورزی در این زمینه اقدام قانونی را انجام دهد.

حسین پیرمؤذن در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به خبرنگار بازار گفت: استاندارد مرغ عرضه شده به شکل کشتار برای بازار در دنیا یک کیلو و ۵۰۰ گرم است و بالاتر از این رقم عرضه مرغ کشتار شده شایسته و مناسب نیست.

وی تصریح کرد: با حمایت از فعالان این عرصه باید به سمتی حرکت کنیم تا به محض تولید محصول مورد نیاز خریداری و به بازار اعم از استانی و برون استانی عرضه شود تا زنجیره تولید همچنان مورد حمایت قرار گیرد.

رییس خانه صنعت و معدن استان اردبیل به اقدام مناسب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در شناسایی قوانین مخل کسب و کار با محوریت امور اقتصادی و دارایی اشاره کرد و گفت: بر اساس صراحت قانونی شهرداری ها، دهیاری ها و شوراها حق وضع عوارض برای واحدهای تولیدی دامپروری و صنعت طیور را ندارند و رقم هنگفت درخواست شده در این زمینه غیرقانونی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بر اساس اصلاح قانون نظام جامع دامپروری در فضاهای تعیین شده باید سرمایه گذاری در این حوزه انجام شود و شوراها و شهرداری ها حق دریافت عوارض از سرمایه گذار را نخواهند داشت.

پیرمؤذن اضافه کرد: قرار شد تا میزان مصرف آب در واحدهای تولیدی مرغ گوشتی اصلاح شده و زمینه برای حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان در این بخش فراهم آید.

نماینده بخش خصوصی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: با رفع موانع و حل و فصل قوانین مخل تولید بستر تسهیل گری خوبی در دولت سیزدهم فراهم آمده تا زمینه اشتغال، رونق اقتصادی و تولیدی به وجود آید.

کد خبر: ۲۶۹٬۱۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha