۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
قلع و قمع ١١٧ هزار مترمربع از ساخت و سازهای غیرمجاز در آزادشهر
رئیس اداره امور اراضی جهادکشاورزی آزادشهر خبر داد

قلع و قمع ١١٧ هزار مترمربع از ساخت و سازهای غیرمجاز در آزادشهر

گرگان- رئیس اداره امور اراضی مدیریت جهادکشاورزی آزادشهر از قلع و قمع و اعاده به وضع سابق ١١٧ هزار مترمربع از ساخت و سازهای غیرمجاز در آزادشهر خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی گلستان، حسین جفایی اظهار کرد: مستند به اصلاحیه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب سال ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی، اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر با هماهنگی مراجع قضایی، در راستای مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز در ۱۰ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ اقدام به قلع و قمع و اعاده به وضع سابق کشاورزی به تعداد ۴۸ فقره انواع مستحدثات غیر مجاز در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ به مساحت ۴۴ هزار متر مربع کرده است.

اداره امور اراضی مدیریت جهادکشاورزی آزادشهر افزود: همچنین در راستای اجرای احکام قلع و قمع و اعاده به وضع سابق، تعداد ۱۹ فقره از احکام قطعی سنوات گذشته به مساحت ۷۳ هزار متر مربع در سطح اراضی زراعی و باغی شهرستان آزادشهر قلع و قمع شد.

وی گفت: کارشناسان اداره امور اراضی این مدیریت، در تمامی ایام سال حتی در تعطیلات، کلیه اراضی کشاورزی شهرستان را رصد و پایش کرده و به محض ایجاد هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز توسط افراد متخلف، نسبت به شناسایی و اقدامات قانونی لازم علیه آنها اقدام خواهند کرد.

جفایی با اشاره به اهمیت خاک به عنوان یکی از اساسی‌ترین عناصر حیات بشری و جایگاه تکوین و رشد گیاهان، بیان کرد: خاک موهبتی الهی است که به رسم امانت به انسان سپرده شده تا با بهره‌برداری بهینه و حفاظت از آن، دوام نسل تضمین شود.

وی از عموم مردم به ویژه کشاورزان خواست هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز و مشکوک اراضی زراعی و باغی به جهاد کشاورزی گزارش کنند.

کد خبر: ۲۶۹٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha