۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
۳۱ همت برای تولید و اشتغال پایدار استان ها تخصیص داده شد
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳:

۳۱ همت برای تولید و اشتغال پایدار استان ها تخصیص داده شد

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مصوبات بودجه‌ای امروز مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش بازار، رحیم زارع در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه (یکم بهمن ماه) و در جریان رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در لایحه بودجه سال آینده ۶۰۰ همت برای سرمایه‌گذاری از طریق شرکت‌های دولتی منابع پیش بینی کرده است.

نماینده مردم «آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان» در مجلس شورای اسلامی به موجب مصوبه صحن علنی، شرکت‌های دولتی مجاز به انتشار اوراق مالی و اسلامی به میزان ۹۰ همت شدند، ادامه داد: پرداخت اصل و سود این اوراق توسط شرکت های دولتی انجام خواهد شد. لازم به ذکر است که این منابع تاثیری در سقف بودجه نخواهد گذاشت.

وی تاکید کرد: ۳۰ همت از این اوراق مالی و اسلامی جهت تکمیل پروژه های قطار و حمل و نقل شهری به شهرداری اختصاص یافت که ۵۰ درصد از اصل و سود این اوراق برعهده دولت و ۵۰ درصد از آن برعهده شهرداری ها خواهد بود. همچنین مجلس مصوب کرد؛ شهرداری‌ها اجازه دارند تا جهت توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت های شهری ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کنند. ۳۰ درصد از این اورق از محل گواهی های صرفه جویی و ۷۰ درصد آن هم از محل شهرداری ها پرداخت خواهد شد.

زارع بیان کرد: همچنین مجلس مصوب کرد؛ تخصیص برای مناطق سردسیری به دلیل فعالیت در شش ماهه نخست سال، از طریق اوراق درون سالی صورت گرفته و مصوب شد که ۵۰ درصد از تخصیص ها در شش ماهه اول سال صورت گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیرو تصمیم نمایندگان، سقف تسهیلات مالی - خارجی ۳۰ میلیارد یورو در نظر گرفته شد. همچنین مصوب شد که ۳۱ همت نیز از محل بودجه عمومی برای اشتغال استان ها - هر استان هزار میلیارد تومان - در نظر گرفته شود، ۷۰ درصد از این منابع در اختیار شورای برنامه ریزی استانها و ۳۰ درصد برای پروژه های ملی خواهد بود.

کد خبر: ۲۶۹٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha