۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
فقط شرکت ما خودروساز است و لاغیر!

فقط شرکت ما خودروساز است و لاغیر!

متاسفانه برخی از افراد شاغل در شرکت های خودروساز از طریق خودستایی فقط خود را با وجود همه ضعف های آشکار خودروساز می دانند و لاغیر!

امید محمدی؛ بازار: بر حسب اطلاع مدیریت ارتباطات یک شرکت خودروساز جهت بررسی مباحثی در نشستی حضور یافتم، موضوعاتی در این نشست مطرح شد که هر شنونده ای را شگفت زده خواهد کرد.

مدیر ارتباطات آن شرکت به صراحت اعلام و چند بار تکرار کرد که در ایران؛تنها شرکت ما خودروساز است، مابقی شرکت ها جایگاهی در این عرضه ندارند. هرچند موضوعات بی اساس دیگری از طرف مقام مذکور مطرح شد، از آن ها گذشته و تنها به این مقوله می پردازیم که «صنعت خودرو» در «ایران» یعنی شرکت ما و سایر خودروسازان آب در هاون می کوبند!

بیان این مطلب از زبان مدیر ارتباطات نشانگر آن است که وی از صفر تا صد وظایف و مسئولیت های خود ناآگاه بوده و مورد مذکور دلیل اصلی ناآگاهی وی است. چون نامبرده سوابق خدمتی در صنعت خودرو نداشته، علاوه بر این ضعف نشانه اهمال مسئولان ارشد آن شرکت خودروساز است. زیرا چنانچه کسی را از بیرون به چنین مسئولیتی دعوت می کنند، حداقل باید از تفهیم شرح وظایف نامبرده کوتاهی نکنند.

نگارنده این مطلب با شنیدن افاضات مدیر ارتباطات آن شرکت خودروساز به این نتیجه رسید که ظاهرا وی در برج عاج خود را می بیند و قصد ترک آن را نیز ندارد در حالی که این صندلی ها به هیچ کس وفا نکرده است. بنابراین شایسته است که مدیرعامل آن شرکت وی را از وظایفش و تاریخ صنعت خودرو آگاه و توجیه کند. در غیر این صورت اگر اوضاع آن شرکت به این شیوه و منوال پیش برود، مسلما آسیب اش در درجه نخست شامل آن شرکت و سپس موجب وهن کلیت صنعت خودرو خواهد شد.

اگر به تاریخ تاسیس صنعت خودرو کشور نگاهی گذرا کنیم، خواهیم دید با گذشت حدود ۶ دهه هنوز شرکت های خودروساز به معنای واقعی کلمه «خودروساز» نشدند. زیرا در کشور به دلیل فقدان استراتژی توان طراحی «پلتفرم»، موتور، گیربکس، شبکه برق و غیره وجود ندارد. متاسفانه برخی از افراد شاغل در این شرکت ها از طریق خودستایی فقط خود را به این همه ضعف های آشکار خودروساز می دانند و لاغیر!

در این مورد باید گفت، فضای فعلی حاکم بر آن شرکت خودروساز راه به جای نخواهد برد و از دست دلسوزان این صنعت هم چه در بخش نقد و انتقاد رسانه ای و چه در بخش های دیگر کاری ساخته نیست و فقط باید گفت: «که خدا خیر کند آخر کار».

کد خبر: ۲۶۸٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha