۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
ابلاغ استانی تسهیلات ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی از سوی بانک مسکن| تعداد بانک های عامل به عدد ۵ رسید
مدیر کل مسکن بنیاد مسکن در گفتگو با بازار خبر داد

ابلاغ استانی تسهیلات ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی از سوی بانک مسکن| تعداد بانک های عامل به عدد ۵ رسید

حمیدی، مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی جزو تکالیف بانک‌ها است گفت: بانک مسکن هم دو روز پیش ابلاغ استانی خود را انجام داد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: بر اساس تصمیماتی که در مورخ ۲۸/‏۰۹/‏۱۴۰۲‬ در شورای پول و اعتبار اتخاذ شد سقف فردی تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد افزایش پیدا کرد. بر اساس این مصوبه مقرر شد تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی توسط ۹ بانک عامل پرداخت و اجرایی شود.

بانک مرکزی از ۱۰ دی ماه جاری این مصوبه را به ۹ بانک عامل صادرات، ملی، پست بانک، تجارت، سپه، ملت، مسکن، رفاه و کشاورزی ابلاغ کرد. اما بعد از گذشت حدود دو هفته تعدادی از بانک ها همچنان ابلاغیه استانی خود را انجام ندادند و همین مساله موجب شد تا برخی از متقاضیان تسهیلات دچار سردرگمی شوند.

در میان بانک ها عامل، پست بانک، کشاورزی، رفاه کارگران و تجارت ابلاغ استانی خود را انجام داده بودند و همانطور که حمیدی، مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن می گوید بانک مسکن نیز دو روز پیش ابلاغیه استانی خود را انجام داده است

در میان بانک ها عامل، پست بانک، کشاورزی، رفاه کارگران و تجارت ابلاغ استانی خود را انجام داده بودند و همانطور که حمیدی، مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن می گوید بانک مسکن نیز دو روز پیش ابلاغیه استانی خود را انجام داده است تا تعداد بانک های عامل که پرداخت تسهیلات مسکن روستایی را آغاز و استارت زده اند به عدد ۵ بانک برسد.

«رضا حمیدی» مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» با بیان اینکه تعداد بانک های عامل در خصوص پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به عدد ۵ بانک رسیده است گفت: از ۹ بانک عامل صادرات، ملی، پست بانک، تجارت، سپه، ملت، مسکن، رفاه و کشاورزی، ۴ بانک، پست بانک، کشاورزی، رفاه کارگران و تجارت ابلاغ استانی خود را انجام داده بودند که با ابلاغ استانی بانک مسکن این عدد به ۵ بانک رسیده است. و در حال حاضر ۴ بانک مانده اند که آنها نیز بزودی ابلاغیه های خود را انجام می دهند.

حمیدی پیشتر اعلام کرده بود که ۴ بانک تجارت، پست بانک، رفاه کارگران و کشاورزی که ابلاغ استانی را انجام داده اند سهمیه ۱۱۱ هزار فقره ای دارند و به نظر می رسد در هفته های جاری مابقی بانک ها نیز ابلاغیه استانی را انجام دهند. ابلاغیه رسمی استانی بانک‌های صادرات، ملت و ملی طی دو هفته آینده انجام می‌شود.

از ۹ بانک عامل صادرات، ملی، پست بانک، تجارت، سپه، ملت، مسکن، رفاه و کشاورزی، ۴ بانک، پست بانک، کشاورزی، رفاه کارگران و تجارت ابلاغ استانی خود را انجام داده بودند که با ابلاغ استانی بانک مسکن این عدد به ۵ بانک رسیده است

او پیشتر گفته بود که بانک مسکن به دلیل اینکه تحت تراز مالی قرار دارد طی هفته آتی روند این تسهیلات را به انجام خواهد رساند و آنطور که مشخص است این بانک نیز دو روز پیش این اقدام را انجام داده است.

مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن اعلام کرده است که ابلاغیه رسمی استانی بانک‌های صادرات، ملت و ملی نیز طی دو هفته آینده انجام می‌شود چرا که پرداخت تسهیلات مسکن روستایی جزو تسهیلات تکلیفی بانک‌ها محسوب می‌شود و بانک‌های اعلام شده از سوی بانک مرکزی موظف به پرداخت وام ۳۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۵ درصد هستند.

سال گذشته وام مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت، اما امسال از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است و به نظر می رسد این اقدام بتواند تا حدودی سرعت ساخت و ساز مسکن روستایی را افزایش دهد.

اقساط بازپرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود

اقساط بازپرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود.

با توجه به اینکه برای اولین بار سقف تسهیلات و تعداد آن بیشتر از دوره های گذشته افزایش داشته است به نظر می رسید بانک ها تا حدودی با مقاومت بیشتری نسبت به پرداخت این میزان مبلغ اقدام کنند اما آنطور که صالحی رییس بنیاد مسکن اعلام می کند بانک ها همکاری خوبی در این خصوص داشته اند و به همین جهت انتظار می رود سرعت پرداخت ها بهتر از دوره قبل که سقف وام ۲۰۰ میلیون تومان و تعداد آن ۲۰۰ هزار فقره بود باشد.

نکته ای که در این یک هفته شاهد آن هستیم این است که بنیاد مسکن هنوز از میزان تسهیلات پرداخت شده آماری ارائه نکرده است. هر چند هفته گذشته معاون امور مسکن روستایی بنیاد مسکن اعلام کرده بود که ۱۰۰ هزار پرونده آماده برای وام مسکن روستایی وجود دارد.

کد خبر: ۲۶۸٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 10
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • غلام حسن نیکدل BM ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      3 0
      سلام آیا به ما که فقط ۶۰ میلیون از وام دویست میلیونی واریز کردن تعلق می گیره
    • شریفه IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      1 2
      صدای دهل از دور خوش است...آیت خبرا فقط جنبه ی تبلیغ داره.ماچند روز پیش یه خونه معامله کردیم .۴۰۰میلیونشو روی وامش حساب کردیم.اینقدر باید سود و دراصل باید به بانک مسکن باج بدی که خدا بدونه....توکار انجام شده قرارگرفتند.. ۵۰۰میلیون هم معامله پشیمونی نوشته شده.حالاهم نمیدونیم باید چیکار کنیم.....
    • امین IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      6 1
      سلام خدا خیرتون بده من الان 5ماه هست تشکیل پرونده دادم ولی معرفی نمیکنن به بانک
    • رضا سرابی IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      2 0
      درود بر ایرانیان باشرف رفتم بانک کشاورزی با معرفی نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اما مثل همیشه یک سنگ بزرگ جلو پایم گذاشتین به ازای هر 50 میلیون تومان یک ضامن رسمی کارمند جوان با گواهی کسر از حقوق خواستن یعنی 7 تا کارمند رسمی باید ببری. از کجا بیارم آیا رییس‌جمهور هم 7 تا ضامن کارمند رسمی داره که من روستایی داشته باشم. ما را به چوب و رخت شبانی فریفته اند وگرنه ابن گرگ سالهاست که با این گله اشناست.
    • حمید IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      2 0
      سلام ما که سند نداریم هم وام نوسازی اعطا میشود
    • زهرا IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      1 0
      آیا این 350ملیون شامل آنهایی هم میشه که قبلاً 100ملیون بودن شدن 200و باز 200ملیونشون بشه 350؟؟
    • رضا IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      3 5
      پرداخت تسهیلات برای مسکن روستایی کاملا مضر وتوذم زاست وباید جلوی آن گرفته شود روستاها ساکن مواد ندارند
    • سیدنعمت اله حسینی US ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 0
      باسلام بنده ۲۰۰میلیون وام مسکن گرفتم و تا سقف رسید ولی ساختمان در این قیمت مانده و رها شد چون هزینه ادامه کار را ندارم حالا که وام زیادتر شده تتمه ی وام را منوط به عدم دریافت دو قسط آخر کرده اند وزیر محترم مسکن باید این شرط را بردارند تا مردم بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.
    • محمدپور یاسوج IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 0
      سلام ،ما ۱۰۰ میلیون از وام ۲۰۰ میلیونی را گرفته ایم، اما می‌خوایم بدونیم این وام ۳۵۰ میلیونی هم به ما تعلق میگیره چون واقعا خرج دمار از روزگار مردم در آورد ، خرج سنگین هست و کفایت نمیکند.
    • اصلانی US ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      0 0
      بخدا از سال۱۴۰۰ ثبنام کردم در روستای زیده بالا شهرستان فومن در گیلان برای ساخت مسکن بخدا خسته شدم انقدر رفتم بنیاد مسکن فومن تمام عمرم پوچ شده خدا لعت کن دیگه خسته شدم نمی دانم چه کار کنم