۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
مواد اولیه هزینه های زیادی به صنایع سلولزی در مازندران تحمیل می کند
مشاور صنایع سلولزی در مازندران:

مواد اولیه هزینه های زیادی به صنایع سلولزی در مازندران تحمیل می کند

ساری- فلاح جلودار، مشاور صنایع سلولزی در استان مازندران گفت: تامین مواد اولیه صنایع چوبی هزینه های زیادی را به فعالان صنایع سلولزی در استان تحمیل می کند.

ربیع فلاح جلودار در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به این که سهم استان در تولیدات صنایع سلولزی در کشور بالا است و درصد بالایی از تولیدات این بخش در استان انجام می شود، افزود: در حال حاضر بخش قابل توجهی از مواد اولیه این صنعت از طریق واردات تامین می شود.

وی با اظهار این که روسیه علاقمند به تامین چوب صنایع سلولزی است، افزود: در حال حاضر چوب با هزینه های بالایی از کرمانشاه به امیرآباد منتقل می شود و هزینه های سنگینی روی دست فعالان این صنعت باقی می گذارد.

وی با عنوان این که فقط یکی از شرکت ها و صنایع فعال در سلولزی بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است، افزود: در حال حاضر به میزان تولید، واردات چوبی را نیز انجام می دهیم و این واردات مشکلاتی را برای صنایع داخلی ایجاد می کند.

فلاح جلودار با اشاره به این که اشتغال قابل توجهی در صنایع سلولزی و چوبی کشور و استان ایجاد شده است، گفت: با واردات بی رویه محصولات چوبی اشتغال در این بخش از بین می رود.

به گزارش بازار ۴۰ درصد تولیدات صنایع سلولزی کشور در مازندران انجام می شود.

کد خبر: ۲۶۷٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha