۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
اولویت گروه اقتصادی صندوق‌ها، بازدهی سرمایه‌گذاری در طرح ایران ال‌ان‌جی است
رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت:

اولویت گروه اقتصادی صندوق‌ها، بازدهی سرمایه‌گذاری در طرح ایران ال‌ان‌جی است

در پیشرفت فیزیکی طرح مایع‌سازی گاز ایران، نرخ بازدهی سرمایه برای سرمایه‌گذار اولویت دارد، از این‌ رو تعیین قیمت خوراک با IRR مناسب اقتصادی، طرح را توجیه‌پذیر می‌کند.

به گزارش بازار، عبدالحسین بیات در بررسی تازه‌ترین وضع پیشرفت طرح ایران ال‌ان‌جی در شصت‌وسومین نشست شورای عالی پروژه‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها گفت: طرح‌های گروه صندوق‌ها زمانی باارزش خواهند بود که بازدهی مناسب اقتصادی داشته باشند.

وی تصریح کرد: تدوین فرمول قیمت خوراک که بازده داخلی مناسب (IRR) اقتصادی برای سرمایه‌گذار ایجاد کند منطق اقتصادی طرح است، بنابراین بازدهی اقتصادی در طرح ایران ال‌ان‌جی برای سرمایه‌گذاری در اولویت قرار دارد.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت درباره ساختار اقتصادی طرح ایران ال‌ان‌جی افزود: افزون بر موضوع خوراک، تعیین بودجه لازم از سوی طرف دیگر سرمایه‌گذار اهمیت دارد.

بیات گفت: در آینده‌ای نزدیک کنسرسیوم داخلی متشکل از دو شرکت گروه اقتصادی صندوق‌ها شامل اویک و طراحی و مهندسی صنایع نفت (EIED)، به‌منظور ادامه روند پیشرفت طرح، قرارداد ساخت امضا می‌کنند و پیمانکار MC نیز با هدف تسریع در کار کنسرسیوم تعیین خواهد شد.

وی در پاسخ به ارزیابی بعضی از مدیران پروژه از آینده تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی مرتبط با صندوق‌ها اظهار کرد: راهبرد «میدان تا بازار» که مدنظر گروه اقتصادی صندوق‌ها قرار دارد تا حدود زیادی قادر است از آسیب‌ها و چالش‌های احتمالی ناپایداری و کمبود خوراک کم کند.

بر پایه این گزارش، طرح ایران ال‌ان‌جی از پروژه‌های راکد گذشته بوده که هم‌اکنون از سوی گروه اقتصادی صندوق‌ها فعال شده و با پیشرفت ۱۴ درصدی در طول یک سال و نیم گذشته، پیشرفت کلی طرح به حدود ۵۲ درصد رسیده است.

کد خبر: ۲۶۷٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha