۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
جزئیات تصمیمات هیات واگذاری درخصوص سهام چند شرکت دولتی

جزئیات تصمیمات هیات واگذاری درخصوص سهام چند شرکت دولتی

واگذاری بخشی از سهام شرکت پتروشیمی هگمتانه از طریق بازار سوم فرابورس، ۱۰۰ درصد سهام شرکت لوله گستر اسفراین و ۲ درصد از سهام شرکت ملی صنایع مس ایران در جلسه اخیر هیات واگذاری مطرح و تصمیم گیری شد.

به گزارش بازار، چهارصد و دهمین جلسه هیات واگذاری به ریاست وزیر اقتصاد برگزار شد و در این نشست، نحوه واگذاری سهام دولت در چند شرکت از جمله پتروشیمی هگمتانه و ملی مس ایران مطرح و مورد تبادل نظر اعضای هیات واگذاری قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، تصویب قیمت پایه و شرایط واگذاری ۳۵/۵ درصد از سهام شرکت پتروشیمی هگمتانه متعلق به شرکت مادر تخصصی ملی صنایع پتروشیمی جهت واگذاری از طریق بازار سوم فرابورس و مزایده عمومی از مواردی بود که در این نشست مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین تصویب قیمت پایه و شرایط واگذاری ۱۰۰ درصد از سهام شرکت لوله گستر اسفراین متعلق به شرکت مادر تخصصی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران جهت واگذاری از طریق مذاکره و تصویب قیمت پایه و شرایط واگذاری ۲ درصد سهام شرکت ملی صنایع مس ایران متعلق به شرکت مادر تخصصی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدن ایران، جهت واگذاری از طریق بورس از دیگر مواردی بود که در نشست اخیر هیات واگذاری مطرح و درباره آن تصمیم گیری شد.

همچنین اتخاذ تصمیم در خصوص واگذاری ۴۰ درصد از سهام شرکت عمران و مسکن سازان ثامن و ۳۰ درصد از سهام شرکت عمران و مسکن سازان شرق متعلق به شرکت مادر تخصصی بازآفرینی شهری ایران و نیز بررسی پیش نویس دستورالعمل حاکمیت شرکتی شرکت‌های مشمول قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از سایر بندهایی بود که در نشست هیات واگذاری مطرح و درباره آن تصمیم گیری شد.

در پایان این نشست نیز در خصوص اصلاحات پیشنهادی مرتبط با ضوابط نحوه انجام اصلاح ساختارهای بنگاه‌ ها، اصلاح آیین نامه اجرایی شیوه‌های قیمت گذاری بنگاه‌ ها و اصلاح آیین نامه نحوه واگذاری سهام ترجیحی نیز مواردی از سوی اعضای حاضر در نشست مطرح شد و در نهایت مقرر شد این موارد در نشست آتی هیات عالی واگذاری مجددا مطرح و در خصوص آنها تصمیم گیری شود.

کد خبر: ۲۶۷٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha