۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
آزادشهر مهد گل نرگس در کشور خواهد شد
فرماندار آزاد شهر:

آزادشهر مهد گل نرگس در کشور خواهد شد

گرگان- فرماندار آزادشهر با بیان اینکه زیرساخت های اولیه مزرعه پرورش گل نرگس در شهرستان آماده است، گفت: آزادشهر مهد گل نرگس در کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، سید جواد کریمی اظهار کرد: زیرساخت های اولیه مزرعه پرورش گل نرگس در شهرستان آماده است و چند سال آینده به عنوان پایتخت گل نرگس در کشور خواهد شد.

فرماندار آزادشهر افزود: با هماهنگی و پیگیری های صورت گرفته مقرر شد ۱۳ هکتار از اراضی سازمان پسماند جهت کشت و بهره برداری گل نرگس در اختیار این مجموعه قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این شهرستان صاحب رتبه اول تولید گل نرگس و بزرگ ترین باغ گل نرگس شمال کشور است، اظهار کرد: گل نرگس آزادشهر با عطر و بوی منحصر به فرد و ماندگاری بالا، گوی سبقت کیفیت این محصول را از سایر نقاط ربوده و آزادشهر در تولید گل نرگس با کیفیت بیش از هر اقلیم دیگری سربلند است.

فرماندار آزادشهر تأکید کرد: هدف از برگزاری این جشن انگیزه دادن به کشاورزان، معرفی ظرفیت های اقتصادی و گردشگری و حمایت از کشاورزان شهرستان است.

کریمی با توجه به تغییر اقلیم و خشکسالی و نیاز به تغییر الگوی کشت، گفت: کشاورزان منطقه می توانند با توجه به درآمد بالای حاصل از کاشت گل نرگس و درآمد حاصل از پیاز گل و عدم نیاز به استفاده از آب چاه، به کاشت این گل روی بیاورند.

کد خبر: ۲۶۷٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha