۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
برآورد تولید ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تنی محصول صنعت ریخته گری اوکراین

برآورد تولید ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تنی محصول صنعت ریخته گری اوکراین

به گفته مرکز GMK در حالی که صنعت ریخته گری اوکراین در سال ۲۰۲۲ افت تولید ۵۰ تا ۷۰ درصد را به ثبت رساند، برآورد می شود در سال ۲۰۲۳ با تولید ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تنی رشد قابل توجهی را رقم زده باشد.

بازار؛ گروه صنعت: پس از شکست سال گذشته، صنعت ریخته گری اوکراین شروع به احیای ارقام تولید خود در سال ۲۰۲۳ کرده است، اما آنها هنوز تا سطح دو رقمی فاصله دارند. علیرغم اهمیت محصولات این صنعت برای صنایع دفاعی اوکراین، دریافت سفارشات با بوروکراسی قابل توجهی مواجه است.

حجم کار شرکت های صنعتی ریخته گری ‌بین ۳۰ تا ۷۰ درصد متغیر است

به گفته کارشناسان مرکز GMK، در حال حاضر صنعت ریخته گری در مقایسه با افت شدید (به طور متوسط ‌۵۰ تا ۷۰ درصد) که در سال ۲۰۲۲ رخ داد، رشد تولید را تجربه می کند. پیش بینی می شود صنعت ریخته گری در سال ۲۰۲۳ بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن محصول تولید کرده باشد، البته ارقام دقیق آن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ مشخص خواهد شد. این در حالی است که در سال ۲۰۲۲، تولید ریخته گری تقریباً ۳۰۰ هزار تن بود.

بر اساس این گزارش، صنعت ریخته گری نسبت به شرکت های فولادی از نظر زیرساخت ها و تجهیزات لازم انعطاف پذیرتر است. به این ترتیب بسیاری از کارخانه های ریخته گری تاسیسات خود را در اوایل سال ۲۰۲۲ به مناطق امن منتقل کردند و تولید را نسبتاً سریع از سر گرفتند. در همان زمان، آنها مجبور شدند دوباره روی محصولات دیگر و بازارهای دیگر تمرکز کنند. آنها همچنین هنوز تا رسیدن به ظرفیت کامل خود فاصله دارند. به گفته کارشناسان، استفاده فعلی از شرکت های ریخته گری متفاوت است، اما به طور متوسط ‌در محدوده ۳۰ تا ۷۰ درصد است.

در عین حال، یک ضربه سنگین به صنعت، توقف کار بسیاری از شرکت های بزرگ مستقر در مناطق خط مقدم بود (در اوکراین) که به دلیل وجود تجهیزات بزرگ، انتقال آنها به مناطق دیگر از نظر فیزیکی غیرممکن است.

بنگاه های این صنعت در تلاش برای توسعه صادرات محصولات هستند، اما بسیاری از مشتریان بالقوه از جنگ در کشور و پیامدهای آن همچون «مشکلات لجستیکی، عوامل فورس ماژور زیادی که بر قابلیت های تولید تأثیر می گذارد و غیره» می ترسند. در عین حال، حتی در شرایط فعلی، شرکت ها در حال معرفی نوآوری های تکنولوژیکی، بهبود فرآیندهای تولید و غیره هستند که بر کیفیت محصولات تأثیر مثبت می گذارد.

برآورد تولید ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تنی محصول صنعت ریخته گری اوکراین
تولید صنعت ریخته گری اوکراین بعد از بحران ۲۰۲۲ و افزایش تولید در ۲۰۲۳

کد خبر: ۲۶۶٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha