۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
۳۹۲ هزار نفر در استان سمنان سهام عدالت دارند | تعیین تکلیف مجامع عمومی شرکت ها
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان:

۳۹۲ هزار نفر در استان سمنان سهام عدالت دارند | تعیین تکلیف مجامع عمومی شرکت ها

سمنان- دیانی، مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان با بیان اینکه در استان ۳۹۲ هزار نفر دارای سهام عدالت هستند، گفت: مجمع عمومی شرکت های مرتبط با سهام عدالت در استان خرداد سال آتی برگزار می شود.

علیرضا دیانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه ۳۹۲ هزار نفر در استان سمنان سهام عدالت دارند، ابراز کرد: از دو سال قبل دو روش مستقیم و غیرمستقیم در خصوص مدیریت سهام عدالت برای مردم در نظر گرفته شده که در سراسر استان سمنان ۲۲۰ هزار روش غیر مستقیم و ۱۷۲ هزار نفر نیز روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه در روش مستقیم سهامداران می‌توانند به صورت شخصی اقدام به فروش دارایی سهام‌ عدالت‌ خود کنند، افزود: مدیریت به «روش غیرمستقیم» که در آن مدیریت سهام‌ عدالت‌ هر فرد بر عهده شرکت سرمایه‌گذاری مستقر در استان محل زندگی سهامدار است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان ادامه داد: ۵۶ درصد از دارندگان سهام عدالت در استان معادل ۲۲۰ هزار نفر مدیریت سهام خود را به کارگزاری های استانی سهام عدالت در استان سمنان واگذار کرده اند.

دیانی با بیان اینکه ۴۴ درصد از سهام داران عدالت در استان سمنان برای سهام خود شخصاً تصمیم گیری می کنند، ابراز کرد: سهام عدالت حدود ۳۶ را در درون سبد خود مشاهده می کند که نشان از کیفیت خوب سهام دارد.

از سال ۹۹ از معاملات سهام و برگزاری مجامع این شرکت ها جلوگیری شد

وی افزود: طبق تصیمات دولت مقرر شد هیات مدیره شرکت هایی که در سبد سهام عدالت حضور دارند از بین سهام داران عدالت یا سهام داران شرکت های استانی انتخاب شوند هدف از این طرح افزایش نظارت بر عملکرد این شرکت ها بود .

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان ادامه داد: به همین دلیل از سال ۹۹ از معاملات سهام و برگزاری مجامع این شرکت ها جلوگیری شد و حالا بعد از سه سال با مساعد شدن شرایط، شورایعالی بورس در مصوبه ای برگزاری مجامع شرکت های استانی سهام عدالت را اعلام کرده است.

دیانی با بیان اینکه دو استان فعلا به صورت پایلوت انتخاب شدند که سمنان در بین انها نیست، گفت: قرار شده تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۳ تمام مجامع شرکت های مرتبط با سهام عدالت در استان های کشورمان از جمله سمنان برگزار و هیات مدیره آنها مشخص شود و سپس می توانیم در گام های بعدی شاهد بازگشایی نمادهای استانی سهام عدالت باشیم.

وی با بیان اینکه هر کس که می خواهد عضو هیات مدیره این دست شرکت ها شود باید در سامانه مرتبط ثبت نام کند، گفت: اگر شخصی دارای سهام عدالت نیست باید بخش کوچکی هم که شده از سهام شرکت های استانی را خریداری کند تا بتواند در هیات مدیره حضور یابد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان گفت: اعضای هیات مدیره این دست شرکت ها در استان سمنان پنج نفر است و دو نفر نیز علی البدل در مجمع عمومی شرکت های استانی سهام عدالت تعیین خواهند شد و سهام داران یا مستقیم و یا با وکالت به شرکت های تعاونی سهام داری می توانند در انتخابات هیات مدیره شرکت کنند که این امر در سرنوشت شرکت های سهام عدالت کشورمان نقش مهمی خواهد داشت.

کد خبر: ۲۶۶٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha