۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
ایرانیان خارج از کشور در بازار بورس مشارکت می‌کنند
معاون اقتصادی وزیر امور خارجه:

ایرانیان خارج از کشور در بازار بورس مشارکت می‌کنند

انصاری، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه از ارائه تمهیدات لازم و برنامه‌های این معاونت برای حضور گسترده ایرانیان خارج از کشور در بازار بورس داخل خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، غلامرضا انصاری پس از ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی خارجی که به ریاست وی برگزار شد گفت: قرار است اطلاعات لازم در باره بازار سرمایه (بورس) و چگونگی مشارکت ایرانیان خارج از کشور در این بازار از سوی کارشناسان بورس و به وسیله رایزنی‌های اقتصادی و نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی رونق بورس و نقش وزارت امور خارجه در ارائه راهکارهایی برای حضور و مشارکت ایرانیان خارج از کشور در بازار سرمایه ایران و بورس را از محورهای اصلی جلسه امروز این ستاد ذکر کرد.

انصاری با اشاره به موفقیت‌های بزرگ اخیر بورس گفت: اگر بتوانیم توان و علاقه ایرانیان خارج از کشور را به بورس داخل سوق دهیم فرصتی طلایی برای کشور در جهت جذب سرمایه‌ها و توسعه اقتصادی خواهد بود.

وی افزود: مطمئن هستم که ایرانیان خارج از کشور به شدت به کشورشان علاقمند هستند و می‌توانند در این مقطع حساس اقتصادی و به ویژه در سال جهش تولید در این نهضت مشارکت داشته باشند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: در جلسه امروز از نمایندگان بورس که حضور داشتند خواستیم اطلاعات بیشتری از بورس را در اختیار نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور قرار دهند تا نمایندگی‌ها بتوانند اطلاعات دست اول را به مراجعه کنندگان و ایرانیان خارج از کشور در زمینه بورس ارائه دهند.

انصاری همچنین ابراز امیدواری کرد: در آینده بسیار نزدیک با اطلاعاتی که نمایندگی‌های ما در خارج از کشور در اختیار ایرانیان قرار می‌دهند شاهد حضور قوی و فعال‌تر هموطنان در بازار سرمایه ایران باشیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در ادامه به محور دوم جلسه امروز در زمینه صادرات نیز اشاره کرد و گفت: دولت تمرکز خوبی بر صادرات دارد و وزارت امور خارجه نیز امسال توان خود را برای گسترش صادرات از طریق ریلی و زمینی به کار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آمریکائی‌ها مشکلاتی را در زمینه حمل و نقل دریایی بوجود می‌آورند ما باید در زمینه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای فعال باشیم و پیشنهاداتی نیز درباره این موضوع برای ارائه به دولت تدوین شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: درخواست ما در این جلسه از دولت این بود که تمرکز بیشتری روی حمل و نقل ریلی و جاده‌ای برای صادرات داشته باشد.

انصاری با تاکید بر تجهیز همه جانبه گمرکات کشور برای تسهیل در امور صادرات افزود: گمرکات کشور نیاز به تجهیزات بیشتر دارد و باید تمرکز قوی تری در مدیریت داشته باشد تا بتواند رفت و آمدها را از طریق مرزهای زمینی جذاب‌تر کند.

وی ابراز امیدواری کرد پیشنهادها در این زمینه مورد توجه وزارت راه و همچنین وزارت اقتصاد و دارایی قرار گیرد.

کد خبر: ۲۶٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha