۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
تولید پنبه ۲ برابر افزایش یافت
مجری طرح پنبه کشور:

تولید پنبه ۲ برابر افزایش یافت

هزارجریبی، مجری طرح پنبه کشور از افزایش ۲ برابری تولید این محصول در برنامه ششم خبر داد.

به گزارش بازار، ابراهیم هزارجریبی گفت: در بیش از ۷۰ درصد کشورهای دنیا به کشاورزان پنبه‌کار یارانه داده می‌شود تا بتوانند از ارزش افزوده این محصول استفاده کرده و این صنعت را حفظ کنند.

او افزود: برنامه‌های حمایتی دولت از پنبه‌کاران کشور همچون استفاده از آبیاری میکرو، استفاده از کشت مستقیم، اعطای تسهیلات ۴ درصد برای کمباین پنبه، استفاده از ارقام زودرس و اعطای تسهیلات یارانه اجرا می شود.

هزار جریبی ادامه داد: عملکرد پنبه، در هکتار ۳ هزارکیلوگرم افزایش یافته است که با این وجود نیاز به حمایت‌های بیشتر دولت همچنان وجود دارد.

مجری طرح پنبه کشور از افزایش ۲ برابری تولید این محصول در برنامه ششم خبر داد و گفت: از ۱۵۰ هزار تن وش به بیش از ۳۰۰ هزار تن تولید را افزایش داده‌ایم.

او افزود: اکنون در صنایع نساجی به ۵۰۰ هزار تن وش نیازمندیم تا بتوانیم از آن ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تن پنبه مورد نیاز صنایع نساجی را به دست آوریم.

هزارجریبی دسترسی نداشتن به ماشین‌آلات برداشت پنبه و کمبود صنایع جانبی پیشرفته را از مهمترین مشکلات کشاورزان پنبه‌کار دانست و گفت: مشکل قیمت پنبه، مدیریت نابجا در واردات، اعطای ارز ارزان‌قیمت به وارد کننده، باعث کاهش صرفه اقتصادی پنبه شده است.

کد خبر: ۲۶۶٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha