۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
افزایش نشت نفت از نیروگاه هسته‌ای پس از زلزله ژاپن

افزایش نشت نفت از نیروگاه هسته‌ای پس از زلزله ژاپن

متصدی نیروگاه هسته‌ای شیکا در استان ایشیکاوا گفته پس از وقوع زلزله ۷.۶ ریشتری اخیر شبه جزیره نوتو در ژاپن، میزان نشت نفت از تجهیزات آسیب دیده این نیروگاه بیش از پنج برابر بیشتر از میزان اعلام شده است.

به گزارش بازار، نیروگاه شیکا که در فاصله ۶۵ کیلومتری با کانون زمین لرزه قرار دارد تاکنون قطعی برق موقت، نشت نفت از مبدل‌ها و سرریز آب از استخرهای سوخت هسته‌ای مصرف شده را گزارش کرده است.

شرکت برق هوکوریکو گزارش داد که لکه‌ای نفتی به اندازه پنج در ده متر روی سطح دریای مقابل نیروگاه دیده شد و برای رفع این نشت از عامل خنثی کننده استفاده شد.

شرکت هوکوریکو اعلام کرد بر اثر زلزله، دو مبدل تغذیه خارحی بخش‌های یک و دو نیروگاه شیکا آسیب دیده اند. به طور دقیق، گزارش شده است که از یک مبدل بخش دو حدود ۳ هزار ۵۰۰ لیتر نفت نشت کرده که موجب غیرفعال شدن بخشی از سیستم منبع تغذیه خارجی شده است.

این شرکت جمعه هفته گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی اقرار کرد که میزان واقعی نشت نفت به ۱۹ هزار ۸۰۰ لیتر رسیده و بازه زمانی تعمیر سامانه منبع تغذیه خارجی همچنان نامشخص است.

از مبدل دیگر بخش دو در این نیروگاه، حدود ۱۰۰ لیتر نفت نشت کرده است.

این شرکت اظهار کرده است که این مسئله هیچ اثر منفی بر سلامت انسان یا محیط زیست نمی‌گذارد و سطوح تشعشعات خارجی ثابت باقی مانده‌ است.

رسانه‌های محلی «صدای انفجار و بوی سوختگی» را در نزدیکی مبدل بخش دوی نیروگاه گزارش کردند و این شرکت این موضوع را عملکرد سیستم اطفای حریق خودکار اعلام کرد.

کد خبر: ۲۶۶٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha