۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
درآمد گمرک در ۹ ماه امسال به ۱۳۴ هزار میلیارد تومان رسید

درآمد گمرک در ۹ ماه امسال به ۱۳۴ هزار میلیارد تومان رسید

مدیرکل بودجه گمرک ایران، از افزایش ۷۳ درصدی درآمد گمرک در ۶ ماه گذشته خبر داد و گفت: درآمد گمرک در ۹ ماهِ امسال به ۱۳۴ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به زمان مشابه سال قبل رشد ۴۵ درصدی دارد.

به گزارش بازار، امروز و در محل گمرک فرودگاه مهرآباد، به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام مادر و روز زن‌ از بانوان کارمند شاغل در گمرک مرکزی و گمرکات تهران قدردانی شد.

در این مراسم، کبری خزعلی معاون امور زنان رئیس‌جمهور، اظهار داشت:‌ گروه‌های نُه‌گانه برای بانوان در دولت تشکیل شده است که از آن جمله می‌توان به کارگروه خانواده و فرهنگ‌ اشاره کرد؛ آماده‌ایم این کارگروه‌ها را با همکاری گمرک برای آموزش بانوان کارمند گمرک برگزار کنیم و زمینه برای حمایت بیشتر از بانوان و ارتقاء مدیریتی آنها این دوره‌ها را برگزار کنیم.

وی گفت: یکی از عوامل مؤثر در ناباروری بانوان، سبک زندگی، بالا رفتن سن ازدواج و حتی مهارت‌های تغذیه و نوع تغذیه است که طبق گفته کارشناسان مؤسسه تحقیقاتی رویان تغییر سبک تغذیه باعث آسیب به سلول‌های جنسی شده و بخشی از ناباروری در بانوان به خاطر این مسأله است.

معاون امور زنان رئیس‌جمهور همچنین گفت:‌ مسأله بعدی اضافه‌وزن در میان فرزندان است که آن هم در ضریب هوشی فرزندان و بانوان اثرگذار است و تحرک بانوان مسأله بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود.

خزعلی خواستار توجه جدی به ساعت کاری بانوان برای انجام ورزش در جهت سلامت کارکنان تأکید کرد.

وی همچنین از رئیس کل گمرک درخواست کرد: مرخصی دو تا سه هفته‌ای برای بانوانی که متقاضی انجام درمان ناباروری هستند، در نظر گرفته شود.

در این مراسم خانم شاداب‌فر مدیرکل بودجه و تشکیلات گمرک جمهوری اسلامی ایران، از افزایش ۷۳ درصدی درآمد گمرک در ۶ ماه گذشته خبر داد و گفت: درآمد گمرک در ۹ ماه به ۱۳۴ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به زمان مشابه سال قبل از رشد ۴۵ درصدی برخوردار شده است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم منابع وصولی گمرک به خوبی وصول شود که بتوانیم پرداخت‌های بهتری به کارکنان داشته باشیم.

همچنین ناهید بهرامی عضو کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی گفت: این کمیسیون مرجع رسیدگی به پرونده‌های صاحبان کالا و گمرک از لحاظ اختلاف وزن و ارزش و مقررات و همچنین اختلاف نرخ ارز است که ۴ عضو دارد که با حکم رئیس کل گمرک منصوب می‌شوند همچنین نماینده وزیر صنعت، نماینده اتاق بازرگانی و اتاق تعاون در این کمیسیون حضور دارند.

‌عضو کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی اظهار کرد: در ۹ ماه سال جاری ۲۰۴۵ پرونده در کمیسیون مربوطه بررسی شده که ۷۴ درصد از پرونده‌ها منجر به تأیید نظر استنباطی گمرک محل شده و بیشترین آمار پرونده‌ها مربوط به اختلاف مقررات، قواعد مقرراتی، نرخ ارز ETS است.

‌به گفته بهرامی ۵۷۸ فقره پرونده به کمیسیون تجدیدنظر ارجاع شده است که در کمیسیون تجدیدنظر هم از ۴ نفر عضو ۲ نفر از بانوان هستند.

در ادامه این مراسم، همچنین فاطمه ارتباط‌مقدم، مدیرکل دفتر آموزش و تحقیقات گمرک گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرجع آموزش گمرک کشورهای آسیایی و اقیانوسیه انتخاب شده و در ۹ ماه سال جاری به تعداد ۱۱۲ هزار نفرساعت آموزش به کارکنان گمرک ارائه شده است که از این مقدار ۵۰ هزار نفرساعت به شکل مجازی و بقیه به صورت حضوری و طبق استانداردهای سازمان جهانی گمرک ارائه شده است.

وی گفت:‌ از سال گذشته گمرک ایران به عنوان مرکز آموزش منطقه‌ای گمرک آسیا و اقیانوسیه یعنی محدوده بین اروپا شامل کشورهای مشترک‌المنافع، منطقه منا و شرق آسیا انتخاب شده است.

به گفته وی، ایران دارای ۷ مرکز آموزش گمرکی است که هفتمین مرکز اخیرا در اصفهان راه‌اندازی شد.

کد خبر: ۲۶۶٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha