۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
تداوم پویایی بازار جهانی فولاد؛ پیش بینی رشد ۳.۲ درصدی مصرف فولاد در خاورمیانه
بازار چشم انداز مصرف جهانی فولاد در ۲۰۲۴ را بررسی میکند

تداوم پویایی بازار جهانی فولاد؛ پیش بینی رشد ۳.۲ درصدی مصرف فولاد در خاورمیانه

تحلیلگران رشد و پویایی برای بازار جهانی فولاد در ۲۰۲۴ برآورد کرده اند و پیش بینی می شود به جز چین در دیگر مناطق مهم مصرف کننده همچون خاورمیانه، رشد ۳.۲ درصدی مصرف فولاد رقم بخورد.

بازار؛ گروه صنعت: بر اساس تحقیقات بازار SteelRadar، تمرکز بر تقاضای جهانی پیش‌ بینی ‌شده برای فولاد در سال ۲۰۲۴، با تاکید ویژه بر مناطق کلیدی مصرف‌ کننده و الگوهای مصرف مورد انتظار آنها است.

پیش بینی می شود چین مصرف فولاد خود را در سال ۲۰۲۴ در ۳۹۳.۳ میلیون تن حفظ کند که با حجم مشاهده شده در سال قبل یعنی در سال ۲۰۲۳ برابر است

به طوری که این تجزیه و تحلیل نشان می دهد که پیش بینی می شود چین مصرف فولاد خود را در سال ۲۰۲۴ در ۳۹۳.۳ میلیون تن حفظ کند که با حجم مشاهده شده در سال قبل یعنی در سال ۲۰۲۳ برابر است.

پیش بینی افزایش ۵.۸ درصدی مصرف فولاد انگلیس و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۴

همچنین در این گزارش این گونه آمده است که در سال ۲۰۲۴، مصرف ترکیبی فولاد انگلیس و اتحادیه اروپا به ۱۵۲.۷ میلیون تن پیش بینی می شود که نسبت به سال قبل ۵.۸ درصد افزایش قابل توجهی را نشان می دهد.

از سوی دیگر در مورد منطقه آمریکای شمالی به عنوان یکی از مناطق مهم مصرف کننده در این گزارش گفته شده است که انتظار می رود ایالات متحده، کانادا و مکزیک در سال ۲۰۲۴ مجموعا ۱۳۶.۱ میلیون تن فولاد مصرف کنند که نشان دهنده رشد ۱.۵ درصدی مصرف ثبت شده در سال ۲۰۲۳ است.

تداوم پویایی بازار جهانی فولاد؛ پیش بینی رشد ۳.۲ درصدی مصرف فولاد در خاورمیانه
برآورد میزان مصرف فولاد در مناطق مهم مصرف کننده در ۲۰۲۴

کشورهای «آسه آن» از دیگر مناطق مهم مصرف کننده فولاد محسوب می شود که طبق این گزارش، انتظار می رود کشورهای آسه آن با رشد ۵.۲ درصدی پیش بینی شده در مصرف فولاد، نرخ رشد قوی را تجربه کنند و در مجموع به ۷۹.۲ میلیون تن در سال ۲۰۲۴ برسد.

پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۴ کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) ۷۶.۶ میلیون تن فولاد مصرف کنند که نسبت به سال قبل از آن ۳.۵ درصد رشد نشان می دهد

در این گزارش همچنین به پیش بینی مصرف فولاد در منطقه منا به عنوان یک منطقه مهم دیگر پرداخته شده است. به عبارت دیگر پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۴ کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) ۷۶.۶ میلیون تن فولاد مصرف کنند که نسبت به سال قبل از آن ۳.۵ درصد رشد نشان می دهد.

از سوی دیگر در این گزارش آمده است: انتظار می رود خاورمیانه ۳.۲ درصد افزایش مصرف فولاد داشته باشد و در مجموع به ۵۷.۹ میلیون تن در سال ۲۰۲۴ برسد.

نیاز اوکراین، روسیه و کشورهای CIS به ۵۵.۲ میلیون تن فولاد

همچنین در بخش دیگری از این گزارش به برآورد مصرف فولاد در اوکراین، روسیه و کشورهای CIS پرداخته شده است که پیش‌ بینی می ‌شود اوکراین، روسیه و سایر کشورهای CIS در سال ۲۰۲۴ به ۵۵.۲ میلیون تن فولاد نیاز داشته باشند که نشان ‌دهنده افزایش متوسط ‌۱ درصدی نسبت به سال قبل است.

به طور خلاصه، پیش‌بینی تقاضای جهانی فولاد برای سال ۲۰۲۴ نرخ رشد متفاوتی را در مناطق مصرف‌کننده کلیدی نشان می‌دهد. در حالی که انتظار می رود چین سطح مصرف خود را حفظ کند، مناطقی مانند اروپا، آمریکای شمالی، آسه آن و MENA پیش بینی می شود که افزایش قابل توجهی را تجربه کنند که به پویایی کلی بازار جهانی فولاد در سال جاری میلادی کمک می کند.

کد خبر: ۲۶۶٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha