۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
پیش بینی برداشت یک میلیون و ٢٠٠ هزار شاخه گل نرگس در آزادشهر 
مدیر جهادکشاورزی آزادشهر خبر داد؛ 

پیش بینی برداشت یک میلیون و ٢٠٠ هزار شاخه گل نرگس در آزادشهر 

گرگان- مدیر جهادکشاورزی آزادشهر گفت: پیش بینی می شود یک میلیون و ٢٠٠ هزار شاخه گل نرگس از ۱۲ هکتار باغ در شهرستان آزادشهر برداشت شود.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان گلستان، حسین ممشلی اظهار کرد: گل نرگس در شهر نرگسی استان گلستان در حال برداشت است.

مدیر جهادکشاورزی آزادشهر با بیان اینکه گل نرگس هرساله از اوایل تا اواخر دی‌ماه برداشت می شود، افزود: بالغ بر ١٢ هکتار باغ گل نرگس در این شهرستان وجود دارد که ١٠ هکتار آن مربوط به بزرگترین باغ گل نرگس یکپارچه شمال کشور می‌شود.

وی اضافه کرد: به طور متوسط، از هر متر مربع حداقل ١٠ شاخه گل برداشت می‌شود و بر این اساس، برآورد میزان برداشت این محصول در شهرستان، یک میلیون و ٢٠٠ هزار شاخه است.

به گفته وی، مقصد بیشتر این گل‌ها، استان‌های تهران، خراسان و اصفهان است.

مدیر جهادکشاورزی آزادشهر خاطرنشان کرد: وجود این باغات، از مهمترین جاذبه‌های گردشگری است که در کنار زعفران، هر ساله پای گردشگران زیادی را از سایر نقاط استان و سایر استان‌ها به این شهرستان باز می‌کند.

ممشلی گفت: به منظور شناساندن این ظرفیت شهرستان، جشنواره گل نرگس در سال های گذشته در محل باغ ١٠ هکتاری گل نرگس «چینیان‌پور» واقع در ابتدای جاده‌ی آزادشهر به مینودشت برگزار میشد.

وی افزود: در نظر داریم در سال جاری هم جشن برداشت گل نرگس را در همان محل برگزار کنیم که در صورت نهایی شدن، زمان آن متعاقباً برای شرکت عموم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر: ۲۶۶٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha