برنامه‌ریزی ازبکستان برای افزایش همکاری‌های فناورانه با ایران تا یک میلیارد دلار
سفیر ازبکستان خبر داد

برنامه‌ریزی ازبکستان برای افزایش همکاری‌های فناورانه با ایران تا یک میلیارد دلار

سفیر ازبکستان کشاورزی و نساجی را دو حوزه اولویت‌دار این کشور برای همکاری با ایران عنوان کرد و از برنامه‌ریزی برای افزایش همکاری‌های فناورانه با ایران تا یک میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش بازار، فریدالدین نصریوف، ظهر پنجشنبه با حضور در یازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران ساخت از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: هیاتی از جمهوری ازبکستان به ایران آمده‌اند تا در بازدید از نمایشگاه با فناوری‌های جدیدی که از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی عرضه شده، آشنا شویم. هدف از این بازدید این است که در صورتی که فناوری‌هایی منطبق بر نیازهای ما عرضه شده باشد، ارزیابی کنیم تا امکان انتقال آنها به ازبکستان فراهم شود.

سفیر ازبکستان، خاطر نشان کرد: در سال گذشته (۲۰۲۳) همکاری ما با ایران در حوزه‌های مختلف فناوری حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده و برنامه داریم که این میزان را به یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی این همکاری‌ها را اقدامی موثر برای هر دو کشور ایران و ازبکستان توصیف کرد و گفت: اولویت‌های همکاری فناورانه ما با ایران در حوزه های کشاورزی و نساجی است.

کد خبر: ۲۶۵٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha