پوشش فیبر نوری در کشور به پنج میلیون خانوار رسید
معاون راهبردی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:

پوشش فیبر نوری در کشور به پنج میلیون خانوار رسید

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: پوشش فیبر نوری اکنون در کشور به پنج میلیون خانوار رسیده است.

به گزارش بازار، مهدی روحانی نژاد روز چهارشنبه در آیین امضای قرارداد اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار در بجنورد اظهار کرد: اجرای این طرح ملی از بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز شده است و عزم داریم تمام خانوارها از این زیرساخت ارتباطی بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه ۱۰ اپراتور در اجرای طرح ملی فیبر نوری خدمات رسانی می کنند، افزود: این طرح در کشور تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در ۲۰۰ شهر به اتمام رسیده است.

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد: رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره مندی تمامی اقشار از طرح ملی فیبر نوری است به گونه ای که مناطق کم برخوردار نیز زیرپوشش قرار می گیرند.

روحانی نژاد یادآور شد: اپراتور ها باید برنامه ریزی کنند تا انتهای دولت ۳۰ درصد خانوارها و در پایان برنامه هفتم توسعه تمامی خانوارها به این زیرساخت متصل شوند.

جریمه شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنت با سرعت پایین

وی با تاکید بر ارتقای کیفیت خدمات اینترنت گفت: شرکت ها خدمات دهنده در صورتی که سرعت اینترنت زیر ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه به متقاضیان ارایه دهند، جریمه می شوند.

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیان کرد: اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) در تمام شهرستان های خراسان شمالی جز بجنورد به وسیله شرکت مخابرات انجام خواهد شد.

وی افزود: خراسان شمالی در رده ۲۹ تامین فیبر نوری منازل و کسب و کارها قرار دارد که طرح را با مشارکت ۲ اپراتور؛ شرکت مخابرات و شاتل آغاز کرده است.

قرارداد اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) بین شهرداری بجنورد و شرکت ارتباطات شاتل در راستای هوشمندسازی این شهر به امضا رسید.

دیدار با استاندار خراسان شمالی، شرکت در آیین انعقاد قرارداد طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها بجنورد و شرکت در جلسه کنترل طرح و وضعیت فیبر نوری شیروان از برنامه های سفر یکروزه معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به خراسان شمالی است.

براساس سرشماری سال ۹۵ شهر بجنورد ۶۷ هزار و ۳۳۵ خانوار و ۲۲۸ هزار و ۹۳۱ نفر جمعیت دارد.

کد خبر: ۲۶۵٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha