۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹
در توسعه مکران هویت فرهنگی منطقه را حفظ خواهیم کرد
دبیر اجرایی شورای توسعه مکران:

در توسعه مکران هویت فرهنگی منطقه را حفظ خواهیم کرد

دبیر اجرایی شورای توسعه مکران با بیان اینکه درپی توسعه پایدار و همه‌جانبه منطقه مکران هستیم، تاکید کرد: هدف ما این است که با احیای نمادهای تاریخی و فرهنگی منطقه، هویت آن‌ را حفظ کنیم.

به گزارش بازار، حسین دهقان امروز دوشنبه در آیین رونمایی از «کتاب اول مکران؛ کلان‌پروژه‌ بام» گفت: وقتی وارد حوزه مکران شدیم، دغدغه‌ ما این بود بافت بومی این منطقه در اثر صنعتی شدن دچار آسیب نشود.

دبیر اجرایی شورای توسعه مکران افزود: هدف ما این است که با احیای نمادهای تاریخی و فرهنگی منطقه، هویت آن‌ را حفظ کنیم. همچنین علاقه داریم که منطقه با بهره‌گیری از کار و فعالیت خود، جمعیت‌پذیر باشد.

دهقان خاطرنشان کرد: برخی اوقات توسعه را از زوایه صنعتی شدن می‌بینیم و استقرار پروژه‌ها و صنایع بزرگ را دلیل توسعه یک منطقه تلقی می‌کنیم بدون اینکه به پیامدهای منفی و ماندگار آن بر ساختار بومی منطقه دقت کنیم و ضمن استفاده از ظرفیت‌های بومی، مردم آن مناطق از مواهب این توسعه و صنایع، کمتر بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: از این رو به دنبال یک توسعه پایدار و همه‌جانبه در منطقه مکران هستیم و برای همین منظور این منطقه باید پذیرای تغییرات توسعه‌ای باشد. بنابراین به مشارکت مردمی نیاز داریم. همچنین نیاز است که مردم منطقه توانمند شوند و فضای لازم برای مشارکت‌ آن‌ها فراهم شود.

دبیر اجرایی شورای توسعه مکران خاطرنشان کرد: از این رو درباره توسعه همه‌جانبه با حفظ هویت و فرهنگ منطقه مطالعات و اقدامات خوبی انجام شد. رونمایی از کتاب اول مکران هم در ادامه این اقدامات است و امیدواریم این مدل و الگوی توسعه ادامه پیدا کند.

کد خبر: ۲۶۵٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha