۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
ورود رشد گردشگران خارجی به کشور ۴۶ درصد بیشتر شد 
معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی در گفتگو با بازار: 

ورود رشد گردشگران خارجی به کشور ۴۶ درصد بیشتر شد 

سمنان- شالبافیان معاون وزیر میراث فرهنگی از رشد ۴۶ درصدی ورود گردشگران خارجی در ۹ ماهه سال جاری به کشورمان در مقایسه با ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۱ خبر داد. 

علی اصغر شالبافیان در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه گردشگر ورودی به کشورمان در ۹ ماهه سال جاری نسبت به سال قبل از رشد فزاینده ای برخوردار بوده است، تاکید کرد: چهار میلیون و ۹۳۰ هزار نفر گردشگر ورودی در طول ۹ ماهه گذشته بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ رشد بیش از ۴۶ درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های حوزه گردشگری توسعه محصولات گردشگری و توسعه بازارهای جدید است، افزود: این دو مقوله به افزایش ماندگاری گردشگران خارجی کمک شایانی خواهد کرد.

معاون وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه استان سمنان به عنوان پایتخت گردشگری جاده ابریشم انتخاب شد، گفت: این امر می تواند در زمینه تبادلات گردشگری بین المللی به خصوص برای استان سمنان مزیت خوبی محسوب شود.

شالبافیان با بیان اینکه یزد نیز در سال ۲۰۲۴ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی انتخاب شده است، بیان کرد: این اتفاقات سبب معرفی هرچه بیشتر مقاصد گردشگری در داخل کشورمان و همچنین توزیع بهتر گردشگران در اقصی نقاط کشور و ماندگاری بالاتر آنها خواهد شد.

کد خبر: ۲۶۵٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha