۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
 طلا با اُفت شدید مواجه نمی‌شود
گفتگو با عضو هیئت امنای صنف طلا و جواهر تهران؛

طلا با اُفت شدید مواجه نمی‌شود

وفادار، کارشناس طلا و جواهر معتقد است که طلا همیشه برای خریداران حتی در زمانی که بهای آن در بالاترین نقطه قیمت قرار داشته باشد، پس از مدتی سودآور می شود.

اسدالله خسروی؛ بازار: قیمت طلا و سکه در بازار مدتی است سیر صعودی به خود گرفته است. افزایش قیمتی که خیلی ها در این شرایط بد اقتصادی برای حفظ سرمایه هایشان اقدام به خرید چنین کالایی با قیمت گزاف نموده اند.
درحقیقت هیچ کس فکر نمی کرد قیمت هر گرم طلا که تیر ماه سال گذشته ۴۳۰ هزار تومان و سکه بهار آزادی ۴ میلیون ۳۵۰ هزارتومان بود اکنون طی یک سال ۲ برابر شود. طوری که  قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار در لحظه ارسال  خبر  به  ۸۵۶ هزار و سکه تمام بهار آزادی ۸ میلیون ۷۶۰ هزار تومان رسیده است.
همانطور که مشخص است، بهای طلا که از نرخ انس جهانی و نوسان بهای ارز در داخل تبعیت می کند، طی یکسال اخیر مسیر رشد را در پیش گرفته است تا جایی که سرمایه گذاران، فعالان و معامله گران  این بازار با ورود به چنین بازاری منتفع شده اند.

آینده قیمت طلا همیشه افزایشی است
احمد وفادار عضو هئیت امنای صنف طلا و جواهر تهران در گفتگو با «بازار» در باره آینده قیمت طلا و سرمایه گذاری بر روی این کالا، اظهارداشت: آینده قیمت طلا همیشه افزایشی است و سرمایه گذاران این کالا با چشم اندازی میان و دراز مدت برای سودآور به این کالا می نگرند.
وی با بیان اینکه خریداران و سرمایه گذاران خرد و کلان طلا هیچ وقت در سرمایه گذاری های میان مدت و دراز مدت بر روی این کالا، زیان ندیده اند اظهار داشت: هیچ کالایی چون طلا برای سرمایه گذاری مطمئن و سودآور نیست. از طرفی با خرید طلا و استفاده از آن به عنوان زیورآلات ارزشی علاوه بر نشاط مصرف کنندگان، سود قابل توجهی را در زمان فروش نصیب صاحبان طلا می کند.
عضو هئیت امنای صنف طلا و جواهر تهران افزایش قیمت طلا در آینده را برای سرمایه گذاری حتمی دانست و افزود: ورود به سرمایه گذاری در بازار طلا در شرایطی که برخی بازارها چون بورس با رشد و رونق همراه و آینده ای نامشخص دارد دارای ریسک کمتری است چرا که فعالیت در این بازار به شکل سفته بازی انجام نمی شود.

کاهش قیمت طلا مقطعی است و سرمایه گذاران را زیان ده نمی کند
این کارشناس بازارطلا خاطرنشان کرد: طلا همیشه در بازار با روندی رو به رشد قیمت همراه است که البته برخی مواقع قیمت ها در پی کاهش نرخ اونس جهانی در این بازار برای مدت کوتاهی ثابت می ماند این در حالی است که این کاهش قیمت نیز دوامی چندانی ندارد و اگر کاهش قیمتی در بازار طلا رخ دهد بسیار سطحی خواهد بود و سرمایه گذاران خرد را زیانده نمی کند.
وی به خریداران زیورآلات بدلی هشدار داد و گفت: خرید انواع بدلیجات هندی و چینی که از شکل و شمایل پر زرق و برقی برخوردارند جز هدر دادن پول چیز دیگر نیست و چه بسا خیلی ها با خرید این فلزات بی ارزش با حساسیت های پوستی مواجه می شوند بنابراین توصیه می شود خریداران به جای خرید این نوع بدلیجات بی ارزش سرمایه های خود را جمع کرده و طلا بخرند چرا که طلا دارای ارزش است.
گفتنی است؛ قیمت طلا و سکه طی دو سه سال اخیر با رشد فوق العاده ای همراه بوده است و سرمایه گذاران این کالا توانسته اند با سرمایه گذاری بر روی طلا و سکه به سودهای قابل توجهی برسند و علاوه بر سود آوری یا ارزش پولهایشان حفظ شود.

رشد روز افزون قیمت طلا دربازار
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم  ۸۵۶ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۸ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۸ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۷۷۲ دلار معامله می‌شود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملاتجمعه با ۰.۴۳ درصد رشد به ۱۷۷۱ دلار و ۲۹ سنت رسیده بود که امروز ۱۷۷۲دلار است. تحلیلگران خبره  بازار طلا می گویند؛ به دلیل افزایش فعلی موارد ابتلا به کرونا سرمایه گذاران نگران شده اند و ضمن خارج کردن سرمایه ها از بازارهای پرریسک نظیر بازار بورس در جهان به سمت بازارهایی نظیر بازار طلا و اوراق قرضه سرازیر شده اند.

کد خبر: ۲۶٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha