۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱
غفلت از مثلث طلایی جذب سرمایه گذار در استان سمنان
کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با بازار تاکید کرد؛

غفلت از مثلث طلایی جذب سرمایه گذار در استان سمنان

شاهرود- اسماعیلی، کارشناس اقتصادی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار یک مثلث طلایی شامل دولت، نماینده مجلس و اتاق بازرگانی می طلبد، گفت: اتحاد این اضلاع در استان سمنان مورد غفلت است.

امیرهوشنگ اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه جذب سرمایه گذار در شرایط کنونی سخت تر از هر زمان دیگری شده است، تاکید کرد: در این دوره که شرایط تولید و صنعت و حتی کشاورزی و گردشگری دشوارتر از سابق شده، جذب سرمایه گذار هم دشوار است.

وی با بیان اینکه استان سمنان در کنار همه مزیت هایی که دارد مثلا نزدیکی به تهران و مشهد، قرارگیری در کریدور شمال شرق کشور و همچنین راه آهن و ... باید بپذیریم معایب بزرگی هم دارد، ابراز کرد: کم آبی بزرگترین موضوعی است که سرمایه گذاران را از استان سمنان فراری می دهد.

اسماعیلی با بیان اینکه در این شرایط جذب سرمایه گذار و حفظ آن بیش از هر زمان دیگر، دشوار و البته مهم شده است، ابراز کرد: دولت به تنهایی نمی تواند برای هر طرح سرمایه گذار پیدا کند چرا که اتفاقاً از دید سرمایه گذارها، یکی از عوامل مشکل زا در شرایط کنونی همین دولت ها در دو دهه اخیر هستند.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر نماینده مجلس هم به تنهایی نمی تواند برای شهرستان های استان سمنان سرمایه گذار جذب کند چرا که باید زیرساخت ها مهیا باشد و از همه مهمتر اینکه یک نفر نمی تواند هم مزیت سنجی کرده هم ظرفیت ها را معرفی و هم دنبال سرمایه گذار بگردد، گفت: در اینجا نیاز به ضلع سومی به نام اتاق بازرگانی داریم که متاسفانه اتاق سمنان خاموش تر از همیشه است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مثلث دولت، نماینده مجلس و اتاق بازرگانی مورد غفلت قرار گرفته است، تاکید کرد: جلسات اتاق بازرگانی استان سمنان در هیچ شهرستانی برگزار نمی شود و بعید می بینیم که اصلا مزیت سنجی درستی هم از ظرفیت های قابل سرمایه گذار هر شهرستان و هر شهر از استان در اتاق سمنان وجود داشته باشد.

بهترین ظرفیت های قابل سرمایه گذاری استان سمنان در دستان کسانی است که هیچ دغدغه ای برای توسعه این استان به لحاظ جذب سرمایه گذار ندارند

اسماعیلی با بیان اینکه در آستانه انتخابات مجلس قرار داریم و لذا باید به این امر دقت داشت که یکی از مهمترین کارهایی که یک نماینده باید صورت دهد، پیوند دادن این سه ضلع مثلث است، تاکید کرد: دولت مسئول تامین زیرساخت است، اتاق بازرگانی مزیت سنج و در واقع معرفی کننده است و نماینده نیز تسهیل گر، لذا این سه ضلع تا با همدیگر کار نکنند، موفق نخواهیم شد.

وی افزود: متاسفانه مثلث طلایی فرصت در استان سمنان به مثلث طلایی غفلت بدل شده است تا جایی که اگر شما از نمایندگان گرمسار، شاهرود و دامغان بپرسید که آخرین باری که با اتاق بازرگانی استان سمنان جلسه داشتید چه زمانی بوده جواب درستی به شما نخواهند داد.

این کارشناس اقتصادی گفت: متاسفانه بهترین ظرفیت های قابل سرمایه گذاری در استان سمنان در دستان کسانی است که هیچ دغدغه ای برای توسعه این استان به لحاظ جذب سرمایه گذار ندارند و لذا اگر بتوانیم سرمایه گذاری های کنونی را حفظ کنیم باید در سراسر استان جشن اعلام کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه شرایط امروز به گونه ای است که اگر درب اتاق بازرگانی سمنان بسته باشد هم چندان تاثیری در اوضاع و احوال صنعتی و معدنی استان نخواهد داشت، گفت: بهترین ظرفیت های سرمایه گذاری استان توسط نمایندگان مجلس جذب شده اما این به تنهایی کافی نیست بلکه باید سرمایه گذاری هدف مند باشد و در نتیجه اتاق باید آن را به جهت درست سوق دهد و راهکار آن هم مزیت سنجی و مزیت یابی روستا به روستا و شهر به شهر در استان سمنان است.

کد خبر: ۲۶۴٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha