۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
هدف‌گذاری تهران برای تجارت ۳ میلیارد دلاری با ایروان
سفیر ایران در ارمنستان مطرح کرد

هدف‌گذاری تهران برای تجارت ۳ میلیارد دلاری با ایروان

سفیر ایران در ارمنستان با اشاره به اینکه هدف‌گذاری تهران حجم تجارت ۳ میلیارد دلاری با ایروان است، گفت: برگزاری نشست ۳+۳ در ایران و سازوکار آن شرایط را برای صلح پایدار در منطقه قفقاز فراهم می‌کند.

به گزارش بازار، مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با اشاره به سفیر اخیر وزیر امور خارجه به ایروان، گفت: سفر وزیر امور خارجه به ایروان، سفری به‌موقع بود که توافق‌های خوبی را به دنبال داشت.

سفیر ایران با اشاره به اینکه روابط تهران و ایروان روابطی کاملا روبه‌رشد است و با سفر وزیر امور خارجه این روند سرعت بیشتری می‌گیرد، اظهار کرد: مرز ایران و ارمنستان یکی از امن‌ترین و بی‌دردسرترین مرزهای جمهوری اسلامی ایران با همسایگان است.

سبحانی با بیان اینکه روابط اقتصادی و تجاری ما با ارمنستان طی سال‌های گذشته رشد چند برابری داشته و اکنون حجم تجارت ما ۷۱۱ میلیون دلار است، عنوان کرد: شرکت‌های ایرانی به‌تازگی بزرگ‌ترین قرارداد را با ارمنستان منعقد کردند.

وی با اعلام اینکه ارزش این قرارداد ۲۱۲ میلیون دلار بود، تاکید کرد: ما مصمم هستیم که با این ریل‌گذاری که مقام‌های سیاسی و سران ۲ کشور کردند، بتوانیم روابط را توسعه بدهیم.

سفیر ایران با اشاره به اینکه هدف‌گذاری ما یک حجم تجارت ۳ میلیارد دلاری است، ادامه داد: برای رسیدن به این هدف باید زیرساخت‌ها فراهم شود و ما این کار را انجام می‌دهیم.

سبحانی همچنین درباره نقش ایران در پیشبرد سازوکار ۳+۳، اظهار کرد: اینکه وزیران امور خارجه کشورهای ۳+۳ در ایران گردهم آمدند، خود نشان‌دهنده مانور دیپلماتیک ایران و تمایل کشورهای منطقه برای حل‌وفصل مسائل منطقه از طریق کشورهای منطقه است.

سفیر ایران در ایروان، گفت: صلحی در منطقه پایدار خواهد بود که ضمانت کشورهای منطقه را داشته باشد و سازوکار ۳+۳ بستر و شرایط را برای چنین تضمینی فراهم می‌کند.

کد خبر: ۲۶۴٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha