۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
آمریکا در خط مقدم اقتصاد دیجیتال خواهد ماند؟| تصمیم نادرستی که می‌تواند مشاغل آمریکا را از بین ببرد
نشنال اینترست گزارش داد؛

آمریکا در خط مقدم اقتصاد دیجیتال خواهد ماند؟| تصمیم نادرستی که می‌تواند مشاغل آمریکا را از بین ببرد

اقدامات اخیر نماینده تجاری آمریکا می تواند چین را برای ایفای نقش رهبری در مسابقه جهانی فناوری و تدوین استانداردهای بین المللی که دیدگاه بسیار متفاوتی را برای فناوری و جامعه ایجاد می کند، تقویت کند.

بازار؛ گروه بین الملل: سایت تحلیلی نشنال اینترست اخیرا مقاله ای با قلم «کنراد ساکسبی» و «چم بلیس» با عنوان «سیاست تجاری جدید ایالات متحده قدرت تصاحب فناوری چین را تقویت خواهد کرد» منتشر نموده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

با رشد روزافزون اقتصاد جهانی دیجیتال، سیاست تجاری رسمی ایالات متحده آمریکا ظاهراً در حال بازگشت به حالت آنالوگ است. در یک تصمیم بد در مذاکرات اخیر سازمان تجارت جهانی (WTO)، نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا مفاد تجاری کلیدی را که قوانین اساسی را برای مسائل مهم قرن بیست و یکم مانند جریان داده های فرامرزی ایجاد می کرد، پس گرفت. این تصمیم کوته‌بینانه خطر کاهش رهبری فناوری جهانی آمریکا، خفه کردن نوآوری و کارآفرینی را به همراه دارد و موقعیت چین را در یک مقطع حساس به یک مزیت مهم تبدیل می‌کند.

تجارت دیجیتال رگ حیات اقتصاد جدید است که از میلیون ها شغل آمریکایی حمایت می کند، ۵۵ درصد از صادرات خدمات تجاری ایالات متحده را تشکیل می دهد و میلیاردها دلار به اقتصاد ما کمک می کند. چه در امور مالی، مراقبت‌های بهداشتی، تولید، خرده‌فروشی یا حمل‌ونقل و اتصال دیجیتال شرکت‌های بزرگ و کوچک را قادر می‌سازد تا به بازارهای جهانی دسترسی داشته باشند، در سراسر مرزها همکاری کنند و فناوری‌های آینده را بسازند.

جهت اطمینان از اینکه آمریکا جایگاه خود را حفظ می کند، باید اقتصاد دیجیتال جهانی منصفانه و باز را ترویج کند که توسط قوانینی که ارزش های آن را منعکس می کند و نوآوری و کارآفرینی را تشویق می کند، اداره شود

برای چندین دهه ایالات متحده آمریکا جهان را در نوآوری رهبری کرده است و در خط مقدم اقتصاد دیجیتال بوده است. این امر برای مشاغل، کارگران و اقتصاد کلی آمریکا بسیار مفید بوده است. با این حال آمریکا نمی تواند موقعیت رهبری خود را بدیهی بداند. برای اطمینان از اینکه ایالات متحده آمریکا جایگاه خود را حفظ می کند، باید اقتصاد دیجیتال جهانی منصفانه و باز را ترویج کند که توسط قوانینی که ارزش های آن را منعکس می کند و نوآوری و کارآفرینی را تشویق می کند، اداره شود.

به همین دلیل است که دولت‌های متوالی - اعم از جمهوری‌خواه و دموکرات - به درستی از قوانین بین‌المللی که جریان داده‌های فرامرزی را امکان‌پذیر می‌کند، با ذخیره‌سازی اجباری داده‌های محلی مخالفت می کند و از انتقال اجباری کد منبع نرم‌افزار جلوگیری می کند - حمایت کرده‌اند.

نماینده تجاری امریکا با عقب نشینی از این موضوعات مهم، موقعیت آمریکا را در شکل دادن به قوانین دیجیتال که بر جنبه های اساسی اقتصاد آمریکا حاکم است، تضعیف می کند. این قوانین نحوه حرکت داده ها در سراسر مرزها، نحوه عملکرد کسب و کارها در حوزه دیجیتال و نحوه محافظت از مالکیت معنوی در دنیای آنلاین را تعیین می کند. تصمیم وی برای کنار گذاشتن این اصول، ایالات متحده را در مذاکره با این قوانین حیاتی در مضیقه قرار خواهد داد.

بدون تضمین جریان داده‌های باز در خارج از کشور، شرکت‌های آمریکایی با هزینه‌های عملیاتی بالاتر، دسترسی به بازار محدودتر و فرصت‌های کم‌تر ناشی از نوآوری‌های خفه‌شده مواجه خواهند شد

بدون تضمین جریان داده‌های باز در خارج از کشور، شرکت‌های آمریکایی با هزینه‌های عملیاتی بالاتر، دسترسی به بازار محدودتر و فرصت‌های کم‌تر ناشی از نوآوری‌های خفه‌شده مواجه خواهند شد. این امر به ویژه به مشاغل کوچک و کارآفرینان ضربه می زند زیرا اتصال دیجیتال دسترسی به مشتریان خارج از کشور را فراهم می کند.

الزامات بومی سازی داده ها نیز خطرات و هزینه های امنیتی را به همراه دارد زیرا ممکن است شرکت های آمریکایی مجبور شوند مراکز داده پرهزینه را در هر کشور خارجی کپی کنند.

چنین الزاماتی به کشورهای متخاصم امکان دسترسی مستقیم به داده های تجاری حساس شهروندان و مشاغل آمریکایی را می دهد. انتقال اجباری کد منبع همچنین می تواند بازیگران خارجی، به ویژه سارقان سایبری در کشورهای متخاصم یعنی چین و روسیه را قادر سازد تا از آسیب پذیری ها سوء استفاده کرده و دارایی معنوی را به سرقت ببرند.

عواقب این حرکت عمیق خواهد بود. در داخل کشور تصمیم نادرست نماینده امریکا می‌تواند مشاغل را از بین ببرد، نوآوری را تضعیف کند، قیمت‌ها را برای مصرف‌کنندگان افزایش دهد و توانایی کسب‌وکارهای آمریکایی برای رشد و سرمایه‌گذاری در جوامع را مختل کند. از منظر راهبردی گسترده‌تر می‌تواند چین را برای ایفای نقش رهبری در مسابقه جهانی فناوری و تدوین استانداردهای بین‌المللی که دیدگاه بسیار متفاوتی را برای فناوری و جامعه پیش می‌برد، قدرت دهد.

آینده قدرت، شکوفایی و قدرت تکنولوژیک آمریکا در تعادل است

چین مشتاقانه منتظر عواقب این تصمیم است. طی دهه‌های گذشته پکن پیروزی در رقابت جهانی فناوری و پیشروی در فناوری‌های نسل بعدی به‌ویژه هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و بیوتکنولوژی را به اولویت ملی تبدیل کرده است، که نوید تغییر اساسی در هر جنبه‌ای از جامعه را می‌دهد. این امر موضوعی سیاسی نیست. این مهم در مورد حفاظت از موتور حیاتی است که امنیت ملی، رونق اقتصادی و ارزش های ما را به پیش می برد. ما نمی توانیم در حاشیه بنشینیم زیرا قوانین حاکم بر اقتصاد آینده درست جلوی چشمان ما شکل می گیرند. بلکه باید همان کاری را که دهه‌ها انجام داده‌ایم انجام دهیم و در راس میز مذاکره بنشینیم.

دولت فرصتی برای انجام این کار در شورای تجارت و فناوری آینده ایالات متحده و اتحادیه اروپا (TTC) خواهد داشت. ضروری است که سفیر تجاری ایالات متحده کاترین تای، وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن و وزیر بازرگانی جینا ریموندو از این گردهمایی برای اعلام مجدد تعهد آمریکا به توسعه استانداردهای تجارت دیجیتال که از ارزش های مشترک ما در زمینه باز بودن، دسترسی، نوآوری محافظت می کند، استفاده کنند. آینده قدرت، شکوفایی و قدرت تکنولوژیک آمریکا در تعادل است.

کد خبر: ۲۶۴٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha