۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
۱۲ قلم واکسن دام و طیور در سمنان تولید خواهد شد
از اردیبهشت سال آتی؛

۱۲ قلم واکسن دام و طیور در سمنان تولید خواهد شد

سمنان- خط تولید واکسن طیور شرق کشور در سمنان با توان تولیدی سه میلیارد دُز از ۱۲ قلم واکسن دامی و طیور اردیبهشت سال آینده به صورت کامل به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، خط تولید واکسن طیور شرق کشور در سمنان با سرمایه گذاری خارجی آماده بهره برداری شده است به گفته مسئولان کارخانه تولید واکسن طیور شرق کشور، این واحد ۱۲ قلم واکسن های استراتژیک مورد نیاز کشورمان را تامین خواهد کرد.

مدیرواحد تولیدی واکسن طیور سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، بیان کرد: تولیدات این واحد تولیدی از آنجا اهمیت دارد که اگر ایران مورد تحریم کشورهای دیگر به لحاظ داروی طیور و دام قرار گیرد، با راحتی می تواند نیاز کشورمان را تامین نماید.

حسین فکوریان با بیان اینکه خط تولید واکسن طیور شرق کشور احتمالاً تا اوایل اردیبهشت سال ۱۴۰۳ به بهره برداری کامل خواهد رسید به شرط اینکه کمک مالی به این کارخانه صورت گیرد، تاکید کرد: برای راه اندازی خط تولید و تهیه مواد اولیه واکسن های طیور و دام در سمنان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: ۱۲ قلم واکسن طیور با مشارکت شرکت داروسازی روسیه با ظرفیت سالانه سه میلیارد دز در استان سمنان تولید می‌شود

ارز آوری در سایه صادرات

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور نیز که برای بازدید از این کارخانه به سمنان سفر کرده بود در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: سازمان دامپزشکی به عنوان متولی این بخش خودمان را موظف می دانیم که از طریق پیگیری و مکاتبه با سایر بخش های دولتی مشکلات واحد های تولیدی واکسن که نیاز کشورمان را برطرف می کنند را حل کنیم.

محمد سبحانی با بیان اینکه این خط تولید علاوه بر کاهش نیاز کشورمان به واردات واکسن طیور حتی زمینه صادرات و ارز آوری را نیز فراهم کرده است، تاکید کرد: دست توانمند تولیدگران ایرانی توانسته نیاز دام و طیور کشورمان را به واکسن برطرف سازد.

وی افزود: علیرغم اینکه تعداد واحد های تولیدی داروهای طیور و دام در سمنان کمتر از برخی دیگر استان های پیشرو در این زمینه است، اما تنوع محصولات داروهای دامپزشکی و مواد بیولوژیک در سمنان به صورتی است که این استان را در زمره استان های شاخص به لحاظ تولیدات داروهای دامی می کند.

به گزارش بازار، این واحد تولیدی واکسن اردیبهشت ماه سال آتی در مراسمی با حضور مسئولان به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر: ۲۶۴٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha