۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
تصویب اعتبار ۱۲۰۰ میلیاردی برای سد نرماب | ۱۰۰۰ میلیارد دیگر هم درخواست داده شد
استاندار گلستان:

تصویب اعتبار ۱۲۰۰ میلیاردی برای سد نرماب | ۱۰۰۰ میلیارد دیگر هم درخواست داده شد

گرگان- استاندار گلستان از تصویب اعتبار هزار و ۲۰۰ میلیاردی برای سد نرماب خبر داد و گفت: بر اساس خواسته ما و آیت الله نورمفیدی تقاضا شد هزار میلیارد تومان دیگر به این مصوبه اضافه شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی محمد زنگانه شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان گلستان ۶ هزار میلیارد تومان مصوبات حوزه وزارت نیرو شامل آبرسانی، برقرسانی و فاضلاب بهره‌برداری شد.

استاندار گلستان افزود: گلستان ۱۸ درصد از پروژه های فاضلاب برخوردار بوده در حالی که میانگین کشور بالای ۵۲ درصد است.

وی گفت: پروژه فاضلاب گنبد قابلیت ارائه ۳۰ هزار انشعاب را داشته و البته تصفیه خانه این شهر تا پوشش ۱۵۰ هزار انشعاب را در مدول یک دارد که به دلیل تزریق ضعیف منابع عقب افتاده بود اما خوشبختانه این فاز از پروژه به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: در حوزه آب، برق و فاضلاب اقدامات بسیار خوبی پیش بینی شده است و نزدیک به ۶ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان مصوبات حوزه وزارت نیرو بود.

به گفته زنگانه، در دور اول سفر برای سد نرماب یک هزار میلیارد تومان تزریق کردیم و در این سفر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مصوب شد.

استاندار گلستان با بیان اینکه بر اساس خواسته ما و آیت الله نورمفیدی تقاضا شد هزار میلیارد تومان دیگر به این مصوبه اضافه شود، اضافه کرد: خطوط انتقال بین شهرهای شرق که تنش بیشتری دارند، را در همین فاز در نظر گرفته ایم.

وی از در نظر گرفتن هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع برای جابجایی ۶ روستای سد چایلی خبر داد و ادامه داد: برای آبرسانی به روستاها ۶۲۰ میلیارد تومان مصوبه داریم که محرومیت زدایی در ۴۳۲ روستا را در قالب طرح امام حسن مجتبی آغاز کرده بودیم و اکنون پیشرفت نزدیک به ۳۰ تا ۵۰ درصد دارد که البته ۶۲ روستا کامل شده است.

کد خبر: ۲۶۴٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha