۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
هدف گذاری ۸۰۰ هزار تن تولید تا پایان سال در دستور کار است
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین:

هدف گذاری ۸۰۰ هزار تن تولید تا پایان سال در دستور کار است

اهواز- محمدی، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت:سال ۱۴۰۰ میزان تولید ۷۰۰ هزار تن و پارسال ۶۵۰ هزار تن بود و امسال به میزان ۸۰۰ هزار تن تولید می‌رسیم.

به گزارش خبرنگار بازار، علی محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از نفت و پتروشیمی، فولاد سومین مولفه قدرت و ارزش افزوده است و ایران جز ۱۰ برتر تولید کنند فولاد جهان است.

وی میزان اشتغال در زنجیره فولاد را دو میلیون نفر و میزان تولید فولاد را در کشور ده میلیون تن اعلام و افزود: فولاد بعد از نفت ارز آور ترین صنعت و یکی از صنایع تحریم شده توسط آمریکا است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین با بیان این که ما به دنبال پایداری اجتماعی و اقتصادی در فولاد اکسین هستیم، عنوان کرد: این شرکت جز ده شرکت برتر دنیا در زمینه تولید ورق های عریض و جز شش شرکت برتر در عملیات حرارتی است.

محمدی گفت: تولیدات ما در نفت و گاز استفاده و ورق های عریض خاص صنعت نفت فقط در فولاد اکسین تولید می شود و کشور را از واردات ورق عریض بی نیاز کردیم.

وی با بیان این که ظرفیت اسمی شرکت فولاد اکسین یک میلیون و پنجاه هزار تن است، ادامه داد: سال ۱۴۰۰ میزان تولید ۷۰۰ هزار تن و پارسال ۶۵۰ هزار تن بود و امسال به میزان ۸۰۰ هزار تن تولید می رسیم.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین گفت: امسال رکوردهای تولید خوبی زدیم و رکورد زدن یک بخش و حفظ تولید در سقف تولید مهم و هنر است.

محمدی با اشاره به محدودیت های برق در تابستان و گاز در زمستان برای تولید فولاد اکسین خاطرنشان کرد: ما در هشت ماه امسال ۲۵ درصد رشد تولید در مقایسه با هشت ماهه پارسال داشتیم.

وی ادامه داد: پارسال سود فولاد اکسین ۳ هزار و هفتصد میلیارد تومان بود و میزان سود هشت ماهه امسال ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

به گفته مدیر عامل شرکت فولاد اکسین پیش بینی می شود سود این شرکت تا پایان سال این به ۵ هزار میلیارد تومان برسد، ضمن این که رشد سود ما در هشت ماهه امسال ۹۶ درصد بود.

محمدی به ساخت کارخانه فولاد سازی فولاد اکسین برای تأمین مواد اولیه تولید این شرکت و کاهش هزینه ها اشاره کرد و افزود: در صورت بهره برداری از این کارخانه ارزش افزوده و سود قابل توجهی برای ما در آینده متصور است و ۹ هزار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم دارد.

کد خبر: ۲۶۴٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha