۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱
افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در دستور کار است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در دستور کار است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون را یک مجموعه چابک و حامی مردم عنوان کرد و گفت: افزایش سرمایه این صندوق در دستور کار وزارت تعاون است.

به گزارش بازار، سیدصولت مرتضوی در نشست با اعضای هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون ضمن اشاره به سهم مطلوب تعاون از اقتصاد کشور اظهار کرد: باید بتوانیم به سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد کشور برسیم و این مهم نیازمند تلاش بیشتر صندوق ضمانت است.

وی افزود: مؤثرترین و اساسی‌ترین بخش اقتصاد که عامل ایجاد رشد کسب‌وکار و اشتغال پایدار می‌شود، اقتصاد تعاون است که صندوق ضمانت تاکنون توانسته است گام‌های مؤثری در این خصوص بردارد.

مرتضوی به برگزاری جلسات مؤثر با افراد و نهادهای مؤثر در حوزه تعاون اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های مهم توسعه بخش تعاون استفاده از ظرفیت‌های قانونی در اسرع وقت و برگزاری جلسات مهم با کمیسیون اجتماعی و اقتصادی مجلس شورای اسلامی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان این نشست بر استفاده از ظرفیت‌های سند توسعه بخش تعاون تأکید کرد.

سهم ۳۵ درصدی دولت سیزدهم از صدور ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون
حامد ویس‌کرمی سرپرست معاونت امور تعاون وزارت کار در این نشست از صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و بانک توسعه تعاون به‌عنوان بازوی مالی مهم بخش تعاون یاد کرد و افزود: این دو نهاد به‌عنوان موتورهای محرک توسعه بخش تعاون و اقتصاد مردمی نیازمند افزایش سرمایه هستند تا بتوانند حمایت‌های بیشتری از شرکت‌های تعاونی ارائه کنند.

«البرز محمدی» مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون نیز در این نشست گزارشی از عملکرد و چالش‌های موجود صندوق در ۹ ماهه سال‌جاری ارائه کرد.

وی، پوشش ریسک شرکت‌های تعاونی و سرمایه‌گذاری بنگاه‌های کوچک و متوسط را فلسفه وجودی این صندوق دانست و اضافه کرد: ۳۵ درصد از کل این ضمانت‌نامه‌های صادره توسط صندوق‌ ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در دولت سیزدهم صادر شده است.

کد خبر: ۲۶۴٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha