۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
سطح نظارت بر ساخت و ساز در گلستان متوسط رو به بالا است
عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان:

سطح نظارت بر ساخت و ساز در گلستان متوسط رو به بالا است

گرگان- عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان با بیان اینکه نظام مهندسی استان کنترل های لازم را بر ساخت و ساز اعمال می کند، گفت: سطح نظارت بر ساخت و ساز در گلستان متوسط رو به بالا است.

مهران فدوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تمام ساخت و سازهای کشور بر اساس استاندارد زلزله و آیین نامه ۲۸۰۰ (آیین‌نامه سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله توسط) تعریف شده است.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان افزود: ساختمان ها باید مورد تایید مهندسان ناظر و طراح بوده و نظام مهندسی استان به عنوان مرجع متولی، کنترل های لازم را اعمال و بر مقررات ملی ساختمان نظارت می کند.

وی گفت: طی ۱۵ سال اخیر ساختمان ها بر طبق اصول فنی و محاسباتی ساخته شده و در حال حاضر یک پله بالاتر از همه ادوار ساخت و ساز قرار داریم.

فدوی گفت: زلزله های مختلفی در طول تاریخ رخ داده که زمین لرزه اخیر ترکیه شدت بسیار بالایی داشت و خسارات زیادی را به باور آورد که در پی آن ۵۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان در رابطه با میزان نظارت اصولی بر ساخت و ساز ها در گلستان تصریح کرد: تلاش سازمان نظام مهندسی بر این است که نظارت بر ساخت و ساز به نحو احسن انجام شود و می‌توان گفت اکنون این نظارت ها در سطح متوسط به بالا قرار دارد.

به گفته وی، به استثنای ساخت و سازهای بدون پروانه، همه ساختمان ها بر اساس آیین نامه ۲۸۰۰ ساخته می شوند.

کد خبر: ۲۶۳٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha